Nieuwe Philips Sonicare for Kids helpt kinderen zelfstandig een gezond gebit te ontwikkelen en te houden

april 10, 2014

Eindhoven – Vanaf nu kunnen ouders erop rekenen dat hun kinderen goed en zelfstanding hun tanden poetsen, met de Philips Sonicare for Kids. Deze nieuwe en innovatieve sonische elektrische tandenborstel helpt kinderen om consequent goed te poetsen en zorgt zo voor een gezond gebit – en een stralende lach. Philips Sonicare for Kids is uitgerust met de gepatenteerde Sonicare-technologie, waarvan klinisch is aangetoond dat er 75% meer plaque wordt verwijderd op moeilijk bereikbare plekjes dan met een traditionele kindertandenborstel.

Maakt goed poetsen voor kinderen tot gewoonte
Philips Sonicare for Kids is specifiek ontworpen voor kinderen om tegemoet te komen aan hun wens zelf hun tanden te poetsen en om hun tanden zonder hulp van hun ouders effectief en efficiënt schoon te krijgen. De innovatieve KidPacer is een functie die kinderen stimuleert om de door tandartsen aanbevolen twee minuten poetsen vol te maken: elke 30 seconden klinkt er een piepje, dat aangeeft wanneer een ander deel van het gebit aan de beurt is. Zo komen alle tanden en kiezen aan bod. Met de KidTimer wordt de poetstijd gedurende 90 dagen langzaam verlengd totdat de, door tandartsen aanbevolen, twee minuten is bereikt zodat het een gezonde en natuurlijke gewoonte wordt.

De Sonicare for Kids heeft een kleurige ergonomische handgreep en wordt geleverd met acht stickers om het frontje aan te passen en verschillende stickers om de tandenborstel verder op te vrolijken, zodat jongens en meisjes de borstel aan hun eigen persoonlijkheid kunnen aanpassen. Dat maakt het tandenpoetsen leuker en stimuleert kinderen om langer te poetsen.

Slim ontwerp en unieke Sonicare-technologie
Philips weet ook dat het gebit en het tandvlees van kinderen zich in de loop van de tijd ontwikkelen en daardoor gevoeliger kunnen worden. Daarom heeft de Philips Sonicare for Kids twee instellingen voor de intensiteit, waarvan er één de tanden en het tandvlees van kinderen in de groei ontziet, zodat die probleemloos van handmatig poetsen kunnen overstappen op een elektrische tandenborstel. Om rekening te houden met de groei, zijn er twee type opzetborstels van verschillende grootte beschikaar: een mini voor kinderen vanaf 4 jaar en de standaard versie voor kinderen vanaf 7 jaar. Philips Sonicare for Kids is ook ideaal voor kinderen met een beugel, omdat de Sonicare-technologie voor een dynamische reiniging zorgt door vloeistof tussen de tanden en langs het tandvlees te spuiten, waardoor plaque in en rondom de slotjes grondig wordt verwijderd.

Philips Sonicare for Kids: belangrijkste kenmerken
  • Ergonomische vormgeving en opzetborstel in verschillende groottes, ontworpen voor een optimaal poetsresultaat.
  • Twee intensiteitsstanden met LED-indicator.
  • Waterproof
  • KidTimer en KidPacer
  • Personalisatie met speciale stickers

De Philips Sonicare for Kids is vanaf april verkrijgbaar voor 54,99 EURO bij de door Philips erkende verkooppunten.
Sonicare for Kids

Saskia Maas
Senior Manager Public Relations, Philips Consumer Lifestyle
E-mail: saskia.maas@philips.com
Tel: +31 (0)6 53408194.

Koninklijke Philips N.V. (NYSE: PHG, AEX: PHIA) is een veelzijdige onderneming die actief is op het gebied van gezondheidszorg en welzijn. De onderneming is gericht op verbetering van de kwaliteit van leven van mensen door middel van zinvolle innovaties op het terrein van gezondheidszorg, lifestyle en verlichting. Met het hoofdkantoor gevestigd in Nederland, heeft Philips – met in 2013 een omzet van EUR 23.3 miljard – wereldwijd circa 115.000 werknemers in dienst, met verkoop- en servicepunten verspreid over meer dan 100 landen. De onderneming heeft leiderschapsposities op het gebied van de cardiologie, spoedeisende zorg en zorg op afstand, energiezuinige verlichting en nieuwe verlichtingstoepassingen; daarnaast op het gebied van scheerapparaten en mondverzorgingsproducten. Meer nieuws over Philips vindt u op www.philips.nl/nieuwscentrum.  .