Philips museum viert eerste verjaardag met meer dan 1700 bezoekers tijdens Museumweekend

april 7, 2014

Eindhoven - In het afgelopen Museumweekend heeft het Philips museum zijn eerste verjaardag gevierd. Het publiek kon het museum bezoeken voor het symbolische bedrag van 1 euro en dat heeft men massaal gedaan.

Zaterdag bezochten 760 mensen het museum in hartje Eindhoven, met als hoogtepunt van die dag de verwelkoming van de 54000e bezoeker, Lisette Verdonk uit Eindhoven. Zij kreeg, samen met haar man Peter en zoon Koen, een warm onthaal van Olga Coolen, directeur Philips museum. Op zondag werd dit indrukwekkende aantal bezoekers zelfs overtroffen, 985 bezoekers. De eerste verjaardag van het Philips museum heeft uiteindelijk 1745 bezoekers getrokken.

Olga Coolen is zeer verheugd dat zij precies een jaar na opening al zoveel bezoekers in het Philips museum heeft mogen verwelkomen: “Dit had ik bij de opening van het museum niet durven hopen. Je weet dat veel mensen zich sterk verbonden voelen met het bedrijf, de innovaties en het ondernemen door de jaren heen, maar dat zoveel mensen binnen een jaar na opening al ons museum op deze historische plek in Eindhoven komen bewonderen maakt me extra trots”.

In het Philips museum beleeft de bezoeker de ontwikkeling van het wereldconcern, vanaf de start in 1891 tot en met de innovaties voor morgen. Het Philips museum is gevestigd op de historische locatie waar Gerard Philips in 1891 zijn eerste gloeilamp heeft geproduceerd, op de Emmasingel in het centrum van Eindhoven.

Mark Grispen
Manager communications Philips museum
E-mail: mark.grispen@philips.com

Over het Philips museum:

Het Philips museum is het museum van Koninklijke Philips N.V.. Gevestigd in de eerste gloeilampenfabriek van Philips in het centrum van Eindhoven. De tentoonstelling in het museum neemt de bezoekers mee op de reis door het Philips verhaal. Een verhaal over innovaties en ambitieus ondernemerschap. Vanaf de start van de onderneming in 1891 tot en met de innovaties van morgen. Meer informatie is te vinden op: www.philips-museum.com.