Jarig Philips museum verwacht 54000ste bezoeker tijdens Museumweekend

maart 31, 2014

Eindhoven, Nederland - In het aanstaande Museumweekend, 5 april, is het precies 1 jaar geleden dat het Philips museum, door toen nog Koningin Beatrix, officieel geopend werd. Het Philips museum is gevestigd op dezelfde locatie waar Philips meer dan honderdtwintig jaar geleden begon, aan de Emmasingel in Eindhoven.

In het weekend van 5 en 6 april is het een jaar geleden dat de deuren van het Philips museum open gingen. Om dit te vieren met het publiek is het museum die dagen voor iedereen te bezoeken voor het symbolische bedrag van 1 euro. Bovendien trakteert het Philips museum op zaterdag én zondag de eerste honderd bezoekers op heerlijk gebak.

In 2013 hebben tweeënveertigduizend bezoekers het Philips museum bezocht. Op de verjaardag van het museum verwacht het Philips museum op 5-4 zijn 54000e bezoeker te begroeten. Deze bezoeker kan rekenen op een warm onthaal. En op zondagmiddag 6 april bespeelt de stadsbeiaardier Rosemarie Seuntïens de Philips Beiaard in de Catharina-kerk en is de toren op specifieke tijden open voor Philips museumbezoekers.

Philips is trots op zijn geschiedenis en heeft het museum gerealiseerd voor iedereen om naar te kijken en er wat van te vinden, om te inspireren en geïnspireerd te worden. Om te laten zien dat Philips er was, is en altijd zal zijn.

In het Philips museum beleeft u de ontwikkeling van het wereldconcern, vanaf de start in 1891 tot en met de innovaties van morgen.

Meer informatie over het Philips museum vindt u op de website www.philips-museum.com

Mark Grispen

Manager communications Philips museum

E-mail: mark.grispen@philips.com

Over het Philips Museum

Het Philips museum is het museum van Koninklijke Philips N.V.. Gevestigd in de eerste gloeilampenfabriek van Philips in het centrum van Eindhoven. De tentoonstelling in het museum neemt de bezoekers mee op de reis door het Philips verhaal. Een verhaal over innovaties en ambitieus ondernemerschap. Vanaf de start van de onderneming in 1891 tot en met de innovaties van morgen. Meer informatie is te vinden op: www.philips-museum.com.