Philips staat stil bij World Sleep Day om aandacht te vestigen op het belang van een goede nachtrust

Campagne voor 2014 legt nadruk op slaap als krachtbron voor ons dagelijks leven

maart 14, 2014

Andover (VS) – Ter ere van World Sleep Day maakt Koninklijke Philips N.V. (NYSE: PHG, AEX: PHI) vandaag het initiatief ‘Sleep Powers’ bekend, waarmee 2014 in het teken zal staan van meer bewustwording en voorlichting rondom het belang van slaap en de rol van slaap als krachtbron voor ons dagelijks leven.

“Een goede nachtrust is onontbeerlijk voor een goede gezondheid. Slaapgebrek kan aanleiding geven tot tal van gezondheidsproblemen, zoals hoge bloeddruk, hartklachten, beroertes en diabetes”, aldus Teofilo Lee Chiong, Chief Medical Liaison bij Philips Home Healthcare Solutions. “Het initiatief ‘Sleep Powers’ is bedoeld om de aandacht te vestigen op het belang van een goede nachtrust en om mensen er bewust van te maken dat goed slapen onontbeerlijk is voor een gezond leven.”

Daarnaast heeft Philips de quiz ‘Sleep Power Quotient’ geïntroduceerd, die op basis van de beantwoording van een aantal eenvoudige vragen over slaapgewoonten en gezondheid een score toekent aan iemands slaapkwaliteit. Als de uitkomst wijst op een lage slaapkwaliteit, wordt de deelnemer uitgenodigd voor een online risico-evaluatie. Daarbij wordt bekeken hoe hoog zijn/haar risico op obstructief slaapapneu (OSA) is, een van de meest voorkomende slaapstoornissen waar wereldwijd naar schatting 100 miljoen mensen last van hebben. Mensen met een verhoogd risico op OSA krijgen het advies om een arts te raadplegen.

Philips kwam in 2013 met de toezegging om binnen vijf jaar een miljoen mensen te controleren op OSA en diegenen die eraan lijden, te helpen hierachter te komen en er iets aan te doen. De bewustwordingscampagne over slaap voor 2014, die ook een nieuwe visuele OSA-wegwijzer en 7 tips om beter te slapen en uitgeruster te leven omvat, maakt duidelijk dat Philips zich blijft inzetten om de situatie van mensen met OSA of andere ernstige slaapstoornissen te verbeteren, en onderstreept de rol van slaap als krachtbron voor ons dagelijks leven.

“Eigenlijk verbaast het me dat, ondanks alles wat we over slaap weten, er bij het publiek en zorgverleners toch maar weinig bekend is over OSA en de verregaande gevolgen van deze slaapstoornis”, aldus Mark Aloia, directeur klinisch onderzoek bij Philips Healthcare. “We binden hiermee de strijd aan met de statistieken en willen zorgen voor meer bewustwording over wat slaap kan betekenen voor het verbeteren van de volksgezondheid.”

World Sleep Day is een jaarlijks door de www.philips.com/worldsleepday voor meer informatie over World Sleep Day 2014 en om te zien hoe Philips daar in uw regio aan bijdraagt of volg de conversatie over World Sleep Day 2014 op:

• Twitter: @PhilipsHealth en @PhilipsResp
• Facebook: Philips Healthcare en Respironics

Infographic

Infographic 7 Tips

Infographic Quiz

Joost Maltha
Philips Healthcare Benelux
E-mail: joost.maltha@philips.com

Koninklijke Philips N.V. (NYSE: PHG, AEX: PHIA) is een veelzijdige onderneming die actief is op het gebied van gezondheidszorg en welzijn. De onderneming is gericht op verbetering van de kwaliteit van leven van mensen door middel van zinvolle innovaties op het terrein van gezondheidszorg, lifestyle en verlichting. Met het hoofdkantoor gevestigd in Nederland, heeft Philips – met in 2013 een omzet van EUR 23.3 miljard – wereldwijd circa 115.000 werknemers in dienst, met verkoop- en servicepunten verspreid over meer dan 100 landen. De onderneming heeft leiderschapsposities op het gebied van de cardiologie, spoedeisende zorg en zorg op afstand, energiezuinige verlichting en nieuwe verlichtingstoepassingen; daarnaast op het gebied van scheerapparaten en mondverzorgingsproducten. Meer nieuws over Philips vindt u op www.philips.nl/nieuwscentrum