Philips onderscheiden met maar liefst 47 prijzen op 2014 iF Design Awards

Met vier gouden iF Design Awards is Philips in 2014 de deelnemer met het hoogste aantal bekroonde inzendingen in een van de meest prestigieuze ontwerpwedstrijden ter wereld

maart 3, 2014

Eindhoven – Koninklijke Philips N.V. (NYSE: PHG, AEX: PHI) is dit jaar onderscheiden met een indrukwekkend aantal iF Design Awards: 47 in totaal.

Tijdens de uitreikingsceremonie op 28 februari in München werden de winnaars van de voornaamste prijzen – de Gold Awards – bekendgemaakt, waarvan Philips er vier in de wacht sleepte, een ongeëvenaard aantal.
De volgende Philips-innovaties werden bekroond met een Gold Award:

Sonicare DiamondClean Black Edition
Philips Sonicare DiamondClean Black Edition is a special edition of Philips’ most premium power toothbrush, designed for sophisticated users seeking a distinguished design.

Persoonlijk-alarmsystemen Lifeline GoSafe, HomeSafe
Building on Lifeline’s 40 years of experience of empowering seniors, the new range of discreet communicators connect seniors to help when needed.

Metronomis LED-serie
Flexible, customizable environmental lighting offering a variety of LED optics, light effects and dedicated poles. Metronomis LED is discreet by day and gives a pleasant ambiance at night.

Download high-res foto

DesignLine LED TV 46”, 55”
The Philips DesignLine LED TV offers a cinematic viewing experience, with its ‘integrated glass architecture’ design appearing to be a single sheet of floating glass.

Download high-res foto

“Het belang dat Philips hecht aan hoogwaardig design en het creëren van meerwaarde voor consumenten wordt geïllustreerd door het recordaantal iF Design Awards dat ons te beurt is gevallen”, aldus Sean Carney, Chief Design Officer van Philips. “Om aan de wensen en behoeften van mensen tegemoet te komen, streven Philips-ontwerpers altijd naar superieure kwaliteit, vormgeving en duurzaamheid voor onze producten.”

Een overzicht van alle bekroonde Philips-ontwerpen en bijbehorende afbeeldingen met hoge resolutie vindt u hier.

iF Product Design Awards
Al ruim 60 jaar worden de iF Design Awards toegekend voor buitengewone prestaties op het gebied van ontwerp en vormgeving. De hoge internationale reputatie van de iF Design Awards is mede te danken aan het buitengewone niveau van de inzendingen. Elk jaar wordt het wereldwijd bekende iF kwaliteitspredikaat toegekend aan uitzonderlijk goede ontwerpen in de categorieën product, communicatie en verpakking.

Elena Calamo Specchia
Philips Group Communications
Tel: +31 (0)6 2500 4735
E-mail: elena.calamo.specchia@philips.com