Waar kan ik de guacamole vinden? Philips supermarktverlichting vertelt het uw smartphone!


Intelligente LED-winkelverlichting communiceert met smartphone, geeft direct speciale aanbiedingen weer en maakt zoeken naar producten in de winkel heel eenvoudig

februari 17, 2014

Düsseldorf, Duitsland – Koninklijke Philips (NYSE: PHG, AEX: PHIA), de wereldwijde marktleider in verlichting, demonstreert tijdens Euroshop, (Düsseldorf,  16-20 februari) een op verlichting gebaseerd intelligent 'indoor-GPS-systeem' voor de detailhandel. Het systeem gebruikt de verlichtingsinfrastructuur van de winkel, om via een smartphone app, locatie-gebaseerde informatie aan de winkelende klant door te geven. De verlichting communiceert met de app en stuurt aanbiedingen en informatie aan de klant, afhankelijk van waar deze zich in de winkel bevindt. Zo kunnen winkeliers de verkoopplek voorzien van klantspecifieke informatie en vinden klanten rechtsreeks via de smartphone of tablet eenvoudig hun weg door de winkel. Het systeem wordt op dit moment getest bij retailers.

 

Het Philips ‘connected’ verlichtingssysteem voor de detailhandel, biedt vooral de winkelende klant een persoonlijke winkelbeleving. De detailhandelaar kan zijn klanten voorzien van klantspecifieke informatie op iedere plaats in de winkel. Daarnaast profitereert de detailhandelaar optimaal van verbeterde lichtkwaliteit én energiezuinige Philips LED-verlichting.

 

“Het mooie van dit systeem is dat winkeliers niet hoeven te investeren in extra infrastructuur voor het onderbrengen, voeden en ondersteunen van locatiebakens voor binnenpositionering”, zegt Gerben van der Lugt van Philips Lighting. “De intelligente verlichtingsarmaturen kunnen deze informatie zelf communiceren op basis van hun aanwezigheid in de winkel”.
 
Verlichtingsarmaturen zijn gewoonlijk in een fijnmazig raster geïnstalleerd om de juiste verlichtingsniveaus te kunnen leveren. Daardoor kunnen ze ook gebruikt worden als positioneringsraster. Iedere armatuur kan bovendien individueel geïdentificeerd worden en is in staat zijn positie door te geven aan een app op smartphone of tablet van klanten. Hierdoor kan de klant van informatie worden voorzien op elke plaats in de winkel. Communicatie van de verlichtingsaramturen met de smartphone vindt plaats via Visual Light Communications, ofwel zichtbaar licht.

 

Waar kan ik de avocado’s vinden?

 

Als een klant bijvoorbeeld van plan is Mexicaanse fajitas te maken, kan de app hem naar het gangpad brengen waar de potten guacamole staan. Of, als de voorkeur uitgaat naar een verse bereiding, geeft de app via de gangpaden de juiste route weer naar de avocado’s, tomaten, uien, chili's en limoenen. Ook kan de app nieuwe merken in het winkelassortiment voorstellen, of een aanbeveling doen voor alternatieve recepten.

Voor nadere informatie kunt u contact opnemen met:

Renée de Bruin
External Communications Manager, Lighting
Philips Electronics Nederland B.V
Tel +31 6 1134 8365
E-mail: renee.de.bruin@philips.com 

 

Consumentenlijn verlichting: 00800 744 547 75 (Nederland)

.

Over Koningklijke Philips N.V.

Koninklijke Philips N.V. (NYSE: PHG, AEX: PHIA) is een veelzijdige onderneming die actief is op het gebied van gezondheidszorg en welzijn. De onderneming is gericht op verbetering van de kwaliteit van leven van mensen door middel van zinvolle innovaties op het terrein van gezondheidszorg, lifestyle en verlichting. Met het hoofdkantoor gevestigd in Nederland, heeft Philips – met in 2013 een omzet van EUR 23.3 miljard – wereldwijd circa 115.000 werknemers in dienst, met verkoop- en servicepunten verspreid over meer dan 100 landen. De onderneming heeft leiderschapsposities op het gebied van de cardiologie, spoedeisende zorg en zorg op afstand, energiezuinige verlichting en nieuwe verlichtingstoepassingen; daarnaast op het gebied van scheerapparaten en mondverzorgingsproducten. Meer nieuws over Philips vindt u op www.philips.nl/nieuwscentrum.

.