FD Mediagroep en Philips lanceren ‘Eyeopeners’

Initiatief rondom het thema innovatie

februari 12, 2014

Eindhoven, Nederland - BNR Nieuwsradio, Het Financieele Dagblad en Philips presenteren ‘Eyeopeners’, een crossmediale productie over innovatie. Eyeopeners brengt de meest opvallende, inspirerende en verrassende verhalen over innovatie en de positieve impact ervan op het leven van mensen. Innovaties die helpen bij het vinden van antwoorden op de grootste en meest actuele maatschappelijke uitdagingen waarvoor onze samenleving staat, zoals de toenemende verstedelijking, de veranderende mobiliteitsbehoefte en de sterk groeiende zorgvraag. Eyeopeners laat daarbij geen perspectief onbelicht en duikt in de wereld van de wetenschap, kennisinstellingen en het bedrijfsleven. Het programma inspireert, maakt nieuwsgierig en levert stof tot discussie en uitwisseling van gedachten.

Eyeopeners brengt het thema innovatie onder de aandacht via de diverse mediaplatforms van FD Mediagroep. Op maandag 17 februari start het wekelijkse radioprogramma Eyeopeners op BNR Nieuwsradio, met Marijke Roskam als presentator. Vanaf maandag 10 maart vindt er gedurende het jaar een reeks live evenementen plaats met specifieke innovatiethema’s als onderwerp. Het Financieele Dagblad organiseert het high-end event ‘Davos aan de Amstel’ op 8 december, waar belangrijke stakeholders uit het bedrijfsleven, overheid en wetenschap met elkaar in dialoog gaan over de innovatie-agenda van Nederland. Bovendien is een online platform ontwikkeld waar alle informatie van Eyeopeners op samenkomt. Macrothema’s die aan de orde komen zijn: Stad van de Toekomst, Connected World, Vergrijzing, Shift in Global Economic Power, Klimaatveranderingen en Grondstoffenschaarste.

Sjors Fröhlich, hoofdredacteur BNR Nieuwsradio: "Een programma over innovatie bij BNR Nieuwsradio is een langgekoesterde wens van mij. Geweldig dat die wens met Eyeopeners in vervulling gaat. Als er één partner geschikt is voor dit programma, dan is het wel Philips. Ik ben blij dat het bekendste merk van Nederland sponsor is van Eyeopeners. Inmiddels is wel duidelijk hoeveel belang Philips hecht aan innovatie. Een perfecte match dus."

“Het Eyeopeners-concept dat we samen met BNR Nieuwsradio en Het Financieele Dagblad hebben ontwikkeld sluit aan bij Philips’ nieuwe merkcampagne waarbij we de impact van innovatie op het leven van mensen tastbaar en persoonlijk willen maken”, zegt Nanda Huizing, hoofd brand, communicatie & digital bij Philips Benelux. “Eyeopeners geeft ons de mogelijkheid om op een dynamische, inspirerende manier de dialoog met de buitenwereld aan te gaan over de onmisbare rol van innovatie voor een veranderende samenleving.”

BNR Eyeopeners: Vanaf maandag 17 februari wekelijks van 19:00-19:30 uur op BNR Nieuwsradio.

Eerste live event Eyeopeners: Maandag 10 maart vanuit ‘de verticale stad’ De Rotterdam in Rotterdam, met als thema ‘Stad van de Toekomst’.

‘Davos aan de Amstel’: 8 december in Amsterdam

Online digitaal platform: www.bnr.nl/eyeopeners, #BNReyeopeners

Voor meer informatie:

Philips Benelux:
Joost Maltha
E-mail: joost.maltha@philips.com
Tel. +31 6 10 55 81 16

FD Mediagroep
Lydian de Kruiff
E-mail: lydian.de.Kruiff@fdmediagroep.nl
Tel. +31 20  592 86 23

Over Koninklijke Philips

Koninklijke Philips N.V. (NYSE: PHG, AEX: PHIA) is een veelzijdige onderneming die actief is op het gebied van gezondheidszorg en welzijn. De onderneming is gericht op verbetering van de kwaliteit van leven van mensen door middel van zinvolle innovaties op het terrein van gezondheidszorg, lifestyle en verlichting. Met het hoofdkantoor gevestigd in Nederland, heeft Philips – met in 2013 een omzet van EUR 23.3 miljard – wereldwijd circa 115.000 werknemers in dienst, met verkoop- en servicepunten verspreid over meer dan 100 landen. De onderneming heeft leiderschapsposities op het gebied van de cardiologie, spoedeisende zorg en zorg op afstand, energiezuinige verlichting en nieuwe verlichtingstoepassingen; daarnaast op het gebied van scheerapparaten en mondverzorgingsproducten. Meer nieuws over Philips vindt u op www.philips.nl/nieuwscentrum.

Over FD Mediagroep

FD Mediagroep is de meest vooraanstaande nieuws- en informatiedienstverlener voor ondernemend Nederland. Grote pijlers zijn de twee krachtige, journalistieke nieuwsmerken Het Financieele Dagblad en BNR Nieuwsradio. De redacties weten dagelijks met topjournalistiek en ‘need to know’ content een krachtige groep van professionals, zakelijke beslissers en welstandigen aan zich te binden. Fondsnieuws is het grootste journalistieke platform voor beleggingsprofessionals in Nederland, Company.info geeft altijd real time toegang tot actuele bedrijfs- en prospectinformatie en RedactiePartners produceert custom media producten voor zowel interne als externe communicatievraagstukken.