Philips voorziet verpakkingen van xenonlampen van authenticiteitscertificaat

Innovatieve oplossing moet namaak xenonlampen tegengaan

januari 9, 2014

Philips is de eerste fabrikant van autoverlichting die vanaf heden de verpakking van elke nieuwe xenonlamp voorziet met een authenticiteitscertificaat (COA).  Op deze manier wil Philips klanten en consumenten behoeden voor de koop van namaak-verlichtingsproducten.

Via online en offline distributiekanalen worden steeds vaker namaak Philips xenonlampen aangeboden. Deze lampen zijn slechte imitaties van inferieure kwaliteit. Het kopen, verkopen of het bezit van namaakproducten is bovendien onwettig. Philips ontwikkelde het Authenticiteitscertificaat (COA), een unieke veiligheidscode die op elke verpakking staat.

Wanneer de verpakking onder een sterke lichtbron wordt gehouden, straalt de veiligheidscode in de kleuren van de regenboog door de iriserende technologie. Er is ook een bewegende code die, wanneer deze onder direct licht gehouden wordt, een bewegend cijfer toont dat overeenstemt met het laatste cijfer van de veiligheidscode. Door de hoek waarmee het COA onder direct licht wordt gehouden te veranderen, lijkt het of het cijfer op en neer beweegt. Professionals kunnen nog een extra verificatie uitvoeren door met een vergrootglas te controleren of de microcode naast het Philips-logo overeenstemt met de veiligheidscode.

Aan de hand van de veiligheidscode en de andere speciale beveiligingselementen kunnen professionals de authenticiteit van Philips-producten verifiëren op een speciaal, beveiligd internetplatform. Professionals kunnen ofwel de QR-code inscannen of gaan naar www.philips.com/original.

Philips wil zijn klanten beschermen tegen slechte imitaties van inferieure kwaliteit die kunnen leiden tot schade aan voertuigen of persoonlijk letsel.

Voor persinformatie kunt u contact opnemen met:

Ingrid Bos – van der Sluijs
Key Account & Trade Automotive Lighting
Philips Electronics Nederland B.V
Ingrid.van.der.sluijs@philips.com

Matthias Hagedorn
Philips Automotive
Tel. +49 241 539 32 12 of +33 1 57 32 82 88
E-mail: matthias.hagedorn@philips.com

Consumentenlijn verlichting: 00800 744 547 75 (Nederland)

Koninklijke Philips N.V. (NYSE: PHG, AEX: PHIA) is een veelzijdige onderneming die actief is op het gebied van gezondheidszorg en welzijn. De onderneming is gericht op verbetering van de kwaliteit van leven van mensen door middel van zinvolle innovaties op het terrein van gezondheidszorg, lifestyle en verlichting. Met het hoofdkantoor gevestigd in Nederland, heeft Philips – met in 2012 een omzet van EUR 24.8 miljard – wereldwijd circa 114.000 werknemers in dienst, met verkoop- en servicepunten verspreid over meer dan 100 landen. De onderneming heeft leiderschapsposities op het gebied van de cardiologie, spoedeisende zorg en zorg op afstand, energiezuinige verlichting en nieuwe verlichtingstoepassingen; daarnaast op het gebied van scheerapparaten en mondverzorgingsproducten. Meer nieuws over Philips vindt u op www.philips.nl/nieuwscentrum