SENSEO® Up; een revolutionair compact design voor grootse koffie

april 1, 2014

Eindhoven – Senseo slaat een nieuwe weg in met het kleinste Senseo-apparaat ooit. De nieuwe SENSEO® Up biedt koffieliefhebbers gemakkelijk en snel heerlijke koffie in combinatie met een jong en dynamisch design dat koffiedrinkers zal verrassen. De smaakbeleving wordt helemaal compleet met een reeks koffiemelanges van hoge kwaliteit, waaronder de recent geïntroduceerde Senseo Intense koffiepads. Een koffie is nu nog makkelijker gezet doordat men direct voor een normale koffie of een sterkere, kleine kop koffie kiest zónder deze eerst te moeten aanzetten met een separate aan/uit knop.

De Senseo Up heeft een strak en chic design en een hoogte van slechts 22,6 cm, iets groter dan een pak Senseo Original koffiepads. Het apparaat is ontworpen voor mensen met een voorkeur voor een moderne stijl, minimalistische vormgeving en heldere kleuren. Koffieliefhebbers kunnen kiezen uit zes krachtige kleuren: Deep Black, Deep Black / Red, Titanium, Monza Red, Marine Blue en Foxy White.

De optie om direct de kopgrootte te selecteren stelt koffieliefhebbers in staat optimaal te genieten van een perfecte kop koffie. Bij de modellen in het hogere prijssegment is het mogelijk elke gewenste kopgrootte in te stellen.¹ Bovendien is Senseo Up energiezuiniger omdat hij zichzelf direct uitzet na gebruik.

Voor elke keuken een eigen kleur
“Het aantal jonge koffiedrinkers dat in relatief kleine woningen woont en snel en gemakkelijk een kop koffie wil kunnen zetten, neemt aanzienlijk toe. Zij zijn daarom op zoek naar een koffiezetapparaat dat perfect in hun keuken past en keuze biedt uit verschillende koffiemelanges van hoge kwaliteit.

De Senseo Up is daarbij een uitkomst”, aldus Moniek van Dijk, manager marketing bij Philips. “Senseo Up is klein van formaat maar groots in zijn smaken, en al helemaal in combinatie met de Senseo Intense koffiepads.”

De vier koffiemelanges van SENSEO® Intense zijn geïnspireerd op de rijke Italiaanse koffiecultuur en hebben stuk voor stuk een eigen signatuur. De blends zijn extra fijn gemalen en de intense branding vervolmaakt de krachtige smaak en het rijke aroma. De Intense collectie bestaat uit Intense black, Intense Superior, Intense

Espresso en Intense Extreme.

Verkrijgbaarheid en adviesprijzen
Senseo Up is vanaf half april verkrijgbaar in zes kleuren:
SENSEO® Up Monza Red, Marine Blue en Foxy White:  € 89,-
SENSEO® Up Deep Black, Deep Black / Red en Titanium: € 99,-.

De SENSEO® Intense koffiepads zijn in de supermarkt verkrijgbaar en hebben een consumentenadviesprijs van €3,59 voor 28 pads (€ 0,13 per kop koffie).

¹ Uitsluitend bij modellen in het hogere prijssegment.

Philips Senseo Up

Senseo Black Intense coffee pads

Philips Consumer Lifestyle Benelux, Public Relations
Saskia Maas, 06 - 53408194, saskia.maas@philips.com

Douwe Egberts Nederland, Afdeling Communicatie
Jessica van Dijk, 030 - 297 20 60, Media-NL@DEMB.com

Koninklijke Philips N.V. (NYSE: PHG, AEX: PHIA) is een veelzijdige onderneming die actief is op het gebied van gezondheidszorg en welzijn. De onderneming is gericht op verbetering van de kwaliteit van leven van mensen door middel van zinvolle innovaties op het terrein van gezondheidszorg, lifestyle en verlichting. Met het hoofdkantoor gevestigd in Nederland, heeft Philips – met in 2013 een omzet van EUR 23.3 miljard – wereldwijd circa 115.000 werknemers in dienst, met verkoop- en servicepunten verspreid over meer dan 100 landen. De onderneming heeft leiderschapsposities op het gebied van de cardiologie, spoedeisende zorg en zorg op afstand, energiezuinige verlichting en nieuwe verlichtingstoepassingen; daarnaast op het gebied van scheerapparaten en mondverzorgingsproducten. Meer nieuws over Philips vindt u op www.philips.nl/nieuwscentrum.

Over Douwe Egberts

Douwe Egberts is marktleider in Nederland op het gebied van koffie en thee binnen de retail en de out-of-home markt. Koninklijke Douwe Egberts BV, Douwe Egberts Nederland BV en Douwe Egberts Professional Netherlands BV behoren tot D.E MASTER BLENDERS 1753 BV. De groep van ondernemingen van D.E MASTER BLENDERS 1753 BV heeft merken als Douwe Egberts, Douwe Egberts SENSEO®, Douwe Egberts L’OR EspressO, Kanis & Gunnink, Van Nelle, Pickwick, Coffeecompany, Cafitesse, Piazza d’Oro, Laurentis, Tea Forté en Natrena. Douwe Egberts is gevestigd in Joure en Utrecht en heeft ongeveer 2.200 medewerkers in dienst.