Lancering project Eureka!

Brabantse samenwerking in viering Philips uitvindingen 100 jaar jong

januari 31, 2014

EINDHOVEN – In samenwerking met de Brabantse media Omroep Brabant, Eindhovens Dagblad en Studio040 wordt vrijdag het project Eureka! gelanceerd. Met onder meer de nieuwe website 100jaarslim.nl staan we in de regio een jaar lang stil bij bepalende innovaties vanuit Philips in de voorbije eeuw en bij uitvindingen van de toekomst. Aanleiding is het honderdjarig bestaan van Philips Research, in 1914 begonnen als het Philips Natlab in Eindhoven.

Eureka! is een bijzonder samenwerkingsverband van drie Brabantse mediabedrijven rond het thema uitvinden en innoveren. Gedurende heel 2014 staan ze op de speciale website, maar ook in hun eigen kanalen, uitgebreid stil bij het Natlab als ‘bron’ van wereldwijde innovatiesuccessen. Van consumentenproducten als koffiezet- en scheerapparaten tot vindingen die aan de basis van zulke tastbare producten staan. Hoe zijn ze tot stand gekomen, wat is het belang van de vindingen en welke herinneringen heeft het publiek er aan? Kloppend hart van de bijhorende website 100jaarslim.nl is een interactieve tijdlijn, die op zowel mobiel, tablet als grote computerschermen te bekijken is. In een handzaam overzicht worden de belangrijkste innovaties gepresenteerd, in woord, (bewegend) beeld en geluid. In Eureka! werken de Brabanste media in co-creatie met Philips Research, Philips museum en de Technische Universiteit Eindhoven, maar ook met het publiek. Mensen worden uitgenodigd mee te bouwen aan de tijdlijn van de grote uitvindingen in Zuidoost-Brabant en uitgedaagd mee te kijken in de toekomst. Wie of wat staat garant voor de volgende uitroep van ‘Eureka!’?
www.100jaarslim.nl

Eureka!

voor meer informatie kunt u contact opnemen met:

Eric Drent
Senior Communications Manager
Philips Benelux: Brand, Communications & Digital

Email: eric.drent@philips.com

Koninklijke Philips N.V. (NYSE: PHG, AEX: PHIA) is een veelzijdige onderneming die actief is op het gebied van gezondheidszorg en welzijn. De onderneming is gericht op verbetering van de kwaliteit van leven van mensen door middel van zinvolle innovaties op het terrein van gezondheidszorg, lifestyle en verlichting. Met het hoofdkantoor gevestigd in Nederland, heeft Philips – met in 2013 een omzet van EUR 23.3 miljard – wereldwijd circa 115.000 werknemers in dienst, met verkoop- en servicepunten verspreid over meer dan 100 landen. De onderneming heeft leiderschapsposities op het gebied van de cardiologie, spoedeisende zorg en zorg op afstand, energiezuinige verlichting en nieuwe verlichtingstoepassingen; daarnaast op het gebied van scheerapparaten en mondverzorgingsproducten. Meer nieuws over Philips vindt u op www.philips.nl/nieuwscentrum.  .