Philips start campagne rond nieuwe merkpositionering ‘innovation and you’

Nieuwe merkcampagne richt zich op de impact van Philips-innovaties op het leven van mensen

januari 13, 2014

Amsterdam – Philips start vandaag een inspirerende 360-graden campagne om zijn nieuwe merkpositionering ‘innovation and you’ breed bekendheid te geven bij het publiek. Als nooit tevoren zet Philips de gebruikers van zijn producten in het middelpunt en toont het hoe met baanbrekende zorg-, licht- en consumentenoplossingen het leven van mensen over de hele wereld wordt verbeterd. Philips gaat daarnaast de komende maanden de dialoog met de buitenwereld aan over de onmisbare rol van innovatie voor een veranderende samenleving. De campagne start vanavond met commercials op alle nationale televisiezenders en wordt daarna uitgebreid naar andere media en online kanalen.

Wat innovaties doen voor jou
De basis van de campagne wordt gevormd door een groot aantal verschillende zeer persoonlijke verhaallijnen die te vinden zijn op het online storytelling-platform philips.com/innovationandyou. De verhalen laten zien wat innovatie werkelijk doet voor mensen. Vijf van deze verhalen zijn terug te zien in printadvertenties, online advertising en een tv-commercial. Deze verhalen spelen zich af op tal van plekken in de wereld, maar ook heel dichtbij. Zo werkt Philips met het UMC Utrecht aan onderzoek naar de mogelijkheden om ingrijpende borstkankeroperaties te vervangen door behandelingen waarvoor artsen niet meer hoeven te snijden. De twee partners hopen dat de innovatie kan zorgen voor veel minder bijwerkingen en meer kwaliteit van leven voor de patiënten. De stad Rotterdam schittert in een andere verhaallijn met het Philips CityTouch Systeem. Met behulp van zeer zuinige en op afstand regelbare straatverlichting voelen bewoners zich nu ook na zonsondergang net zo veilig als overdag.

De campagne wordt onder andere ondersteund door social media activiteiten, PR en search engine marketing. Philips gaat tevens een samenwerking aan met Het Financieele Dagblad en BNR Nieuwsradio over de impact van innovatie op het dagelijkse leven en de BV Nederland. Hiervoor wordt het concept “Eyeopeners” gecreërd, waarmee letterlijk de ogen worden geopend. Het inspireert, maakt nieuwsgierig en wakkert de discussie aan. Eyeopeners vertaalt de grote innovatietrends naar de gevolgen voor ons leven, ons werk en onze maatschappij.

“De nieuwe campagne weerspiegelt het Philips van vandaag de dag en daarmee het resultaat van de transitie die de organisatie heeft ondergaan. Philips is een bedrijf met een enorme innovatiekracht. Die kracht vindt zijn oorsprong in het goed luisteren en kijken naar de mensen voor wie onze innovaties van belang kunnen zijn. Onze medewerkers zijn bijzonder sterk betrokken bij de mensen voor wie zij oplossingen ontwikkelen. Die betrokkenheid en onze sterke technologische expertise is al meer dan honderd jaar een krachtige combinatie met een grote impact. Dat zullen we op een zeer persoonlijke manier laten zien tijdens deze campagne,” vertelt Nanda Huizing, hoofd van Brand, Communications & Digital van Philips Benelux.

De geïntegreerde campagne is ontwikkeld in samenwerking met diverse bureaus: Ogilvy, Carat, OneVoiceConnect * en Sue Amsterdam.

*Onder de noemer OneVoiceConnect bedient FleishmanHillard samen met een aantal andere Omnicom bureaus, waaronder Ketchum Pleon en Togorun, het wereldwijde Philips account.

Klik hier om de nieuwe televisiecommercial van Philips te bekijken.

Voor meer informatie kun u contact opnemen met:

Joost Maltha
Philips Benelux
E-mail: joost.maltha@philips.com

Koninklijke Philips N.V. (NYSE: PHG, AEX: PHIA) is een veelzijdige onderneming die actief is op het gebied van gezondheidszorg en welzijn. De onderneming is gericht op verbetering van de kwaliteit van leven van mensen door middel van zinvolle innovaties op het terrein van gezondheidszorg, lifestyle en verlichting. Met het hoofdkantoor gevestigd in Nederland, heeft Philips – met in 2012 een omzet van EUR 24.8 miljard – wereldwijd circa 114.000 werknemers in dienst, met verkoop- en servicepunten verspreid over meer dan 100 landen. De onderneming heeft leiderschapsposities op het gebied van de cardiologie, spoedeisende zorg en zorg op afstand, energiezuinige verlichting en nieuwe verlichtingstoepassingen; daarnaast op het gebied van scheerapparaten en mondverzorgingsproducten. Meer nieuws over Philips vindt u op www.philips.nl/nieuwscentrum.  .