Innovaties creëren marktgroei

Philips zet de toon in IPL ontharing

december 20, 2013

Eindhoven - In de nog altijd krimpende economie is ook licht aan de horizon. Innovaties voeren hierin de boventoon en genereren marktgroei, ook in het hogere prijssegment. De consument staat open voor innovaties die van betekenis zijn. Er is altijd vraag naar. Een goed voorbeeld is IPL ontharing. Voor het eerst kunnen vrouwen thuis veilig en pijnloos ontharen met een langdurig resultaat, zonder stoppeltjes en ingegroeide haartjes. De markt voor IPL ontharing neemt dan ook een enorme vlucht en is dit najaar zelfs groter geworden dan de markt voor epilatoren en electrische scheersystemen voor vrouwen samen. Philips drijft de groei met een marktaandeel van 74,2%¹ binnen IPL.

De markt voor IPL (Intense Pulsed Light) ontharing zit in de lift. Geïnspireerd op de technologie die in salons en klinieken wordt toegepast, is de geavanceerde technologie nu ook bereikbaar voor veilig gebruik thuis. In 4 jaar tijd is de markt voor IPL met factor 9 vergroot². Philips als pionier in deze markt speelt met de innovatie Lumea een cruciale rol hierin en vertegenwoordigt nu een marktaandeel van 74,2%¹ binnen IPL ontharing in Nederland.

In 2009 werden de eerste IPL apparaten voor thuisgebruik op de Nederlandse markt geïntroduceerd. Philips introduceerde in september 2010 Lumea. De markt voor IPL nam een enorme vlucht en is in 4 jaar tijd 9 keer groter geworden².  Het IPL-segment neemt inmiddels 42%³ van de totale markt voor ontharing voor vrouwen in. Dit najaar is IPL zelfs het grootste segment1, groter dan epilatoren en scheersystemen voor vrouwen samen. Philips Lumea speelt een grote rol in dit segment. Het high-end model Lumea Precision Plus met een adviesprijs van €519 is het best verkopende IPL apparaat binnen de range.

Philips luistert naar de wensen en behoeften van consumenten en ontwikkelt betekenisvolle  innovaties, die voor veilig thuisgebruik geschikt zijn. Naar de IPL technologie is jarenlang door Philips onderzoek gedaan en wordt nu bereikbaar en toegankelijk voor een breder publiek. Het assortiment van Philips Lumea bestaat sinds oktober 2013 uit vier producten met verschillende toepassingen en prijspositionering, variërend van €319 tot €519.

Philips Lumea IPL ontharing
Op basis van lichtflitsen worden de haarzakjes op de behandelende huid verwarmd waardoor de haargroei in een rustfase belandt en haargroei wordt voorkomen. Het resultaat wordt opgebouwd. Hoe langer het gebruik, hoe minder frequent herhaling nodig is en hoe langer ongewenste haargroei wegblijft. Een langdurig gladde huid zonder ongewenste haargroei, stoppeltjes en ingegroeide haartjes tot resultaat.

Bronvermelding:
¹GfK Panelmarkt, marktaandelen in waarde binnen IPL ontharing – november 2013
²GfK Panelmarkt, marktgroei in waarde 2009- YTD november 2013
³GfK Panelmarkt, marktaandeel in waarde YTD november 2013

Philips Lumea is verkrijgbaar bij de erkende verkooppunten van Philips.

Karin Saalmink
Public Relations Philips Consumer Lifestyle Benelux
E-mail: karin.saalmink@philips.com.

Koninklijke Philips N.V. (NYSE: PHG, AEX: PHIA) is een veelzijdige onderneming die actief is op het gebied van gezondheidszorg en welzijn. De onderneming is gericht op verbetering van de kwaliteit van leven van mensen door middel van zinvolle innovaties op het terrein van gezondheidszorg, lifestyle en verlichting. Met het hoofdkantoor gevestigd in Nederland, heeft Philips – met in 2012 een omzet van EUR 24.8 miljard – wereldwijd circa 114.000 werknemers in dienst, met verkoop- en servicepunten verspreid over meer dan 100 landen. De onderneming heeft leiderschapsposities op het gebied van de cardiologie, spoedeisende zorg en zorg op afstand, energiezuinige verlichting en nieuwe verlichtingstoepassingen; daarnaast op het gebied van scheerapparaten en mondverzorgingsproducten. Meer nieuws over Philips vindt u op www.philips.nl/nieuwscentrum