Philips reikt eerste "Red een Hart" AED uit aan Amstelveens EHBO-team

december 19, 2013

• EHBO Vereniging Amstelveen gaat Philips AED inzetten op evenementen en openbare basisschool
  • Amstelveense EHBO-er Paul Jonker wint AED met Philips Facebook-campagne

AMSTELVEEN, NEDERLAND – De Amstelveense EHBO-vrijwilliger Paul Jonker kreeg zaterdag 7 december de eerste AED uitgereikt die Philips de komende tijd aan de vijf winnaars van de “Red een Hart” Facebook-campagne overhandigt. Dit gebeurde tijdens de start van de Noord-Hollandse zaalhockeycompetitie, één van de vele publieksevenementen waar Paul Jonker en het EHBO-team Amstelveen actief zijn en waar de bekroonde Philips Heartstart FRx AED vanaf nu een waardevolle rol gaat spelen voor deelnemers en toeschouwers in geval van nood.

De reanimatietraining die Paul Jonker bij zijn AED won, laat hij ten goede komen aan de lokale openbare basisschool waar het systeem op doordeweekse dagen zal hangen.

“Dat we nu een AED hebben, is fantastisch,” vertelde Paul Jonker na de overhandiging. “Een AED is voor een EHBO-vereniging ontzettend belangrijk omdat wij onmiddellijk moeten kunnen ingrijpen op het moment dat wij te maken krijgen met hartfalen bij spelers of mensen in het publiek. De eerste zes minuten bij reanimatie zijn de belangrijkste dus wij kunnen de eerste stappen maken naar een goede overlevingskans.”

“Het kunnen beschikken over een AED door een vrijwilligersorganisatie als deze is belangrijk, omdat ze vaak op plekken komen waar een AED belangrijk kan zijn,” zei Sven de Waal, Director Market Development AED, die namens Philips deze eerste Heartstart FRx overhandigde. “Wij hebben deze actie, die op sociale media plaatsvond, in het leven geroepen om meer bewustzijn te creëren over reanimatie en het gebruik van AED’s tijdens reanimatie. We hebben dat gedaan in nauwe samenspraak met de Hartstichting. De AED’s zullen daardoor ook bijdragen aan de 6-minutenzones die de Hartstichting ambieert.”

Deelnemers aan “Red een Hart” maakten gedurende de maanden september en oktober kans op één van de vijf AED’s met reanimatietraining die Philips als hoofdprijs weggaf. De AED’s krijgen een plek op een openbare locatie naar keuze van de winnaar, die zo zijn eigen buurt, sportclub of school veiliger kan maken. In totaal werd “Red een Hart” 13.000 keer bezocht en speelden 5.000 mensen het spel.

Voor meer informatie:

Joost Maltha
Philips Benelux
E-mail: joost.maltha@philips.com

Koninklijke Philips N.V. (NYSE: PHG, AEX: PHIA) is een veelzijdige onderneming die actief is op het gebied van gezondheidszorg en welzijn. De onderneming is gericht op verbetering van de kwaliteit van leven van mensen door middel van zinvolle innovaties op het terrein van gezondheidszorg, lifestyle en verlichting. Met het hoofdkantoor gevestigd in Nederland, heeft Philips – met in 2012 een omzet van EUR 24.8 miljard – wereldwijd circa 114.000 werknemers in dienst, met verkoop- en servicepunten verspreid over meer dan 100 landen. De onderneming heeft leiderschapsposities op het gebied van de cardiologie, spoedeisende zorg en zorg op afstand, energiezuinige verlichting en nieuwe verlichtingstoepassingen; daarnaast op het gebied van scheerapparaten en mondverzorgingsproducten. Meer nieuws over Philips vindt u op www.philips.nl/nieuwscentrum.