Philips Healthcare CEO Deborah DiSanzo aangewezen als een van de ‘Inspiring Fifty’

Nederlands initiatief beloont sterke leidinggevende kwaliteiten en vrouwelijke rolmodellen in de technologiesector

december 12, 2013

Amsterdam – Koninklijke Philips N.V. (NYSE: PHG AEX: PHIA) heeft vandaag bekendgemaakt dat Deborah DiSanzo, Chief Executive Officer van Philips Healthcare, is aangewezen als een van de ‘Inspiring Fifty’, een initiatief dat in het leven is geroepen om, met name in sterk groeiende technologiesectoren, vrouwen te motiveren in hun carrière de hoogste leidinggevende functies te ambiëren. Het doel is om het aandeel van vrouwen onder Nederlandse leidinggevenden te vergroten. Mevrouw DiSanzo is in mei 2012 in haar huidige functie benoemd en geeft sindsdien met haar waardevolle leidinggevende kwaliteiten, zakelijke instinct en sectorexpertise leiding aan Philips Healthcare.

Inspiring Fifty is een initiatief van Janneke Niessen en Joëlle Frijters, oprichters van Improve Digital, een toonaangevende, Europees opererende technologie-onderneming gevestigd in Amsterdam. De twee ondernemers vinden het belangrijk dat er vrouwelijke rolmodellen van over de hele wereld onder de aandacht worden gebracht die jonge vrouwen in Nederland kunnen inspireren om een carrière en leidinggevende functies in de technologiesector te ambiëren. Elke vrouw die het tot de Inspiring Fifty-selectie schopt, is door een groep sectorexperts geselecteerd vanwege haar in het oog springende carrière in de technologiesector of het bedrijfsleven in het algemeen. Het initiatief vestigt de aandacht op dit sterke collectief van vrouwen als eerbetoon aan hun succes en om aan hun succes bij te dragen.

Voordat ze CEO van Philips Healthcare werd, heeft mevrouw DiSanzo verschillende leidinggevende functies bekleed binnen Philips Healthcare en bij bedrijven die door Philips zijn overgenomen. In haar vorige functie (2008-2012) was ze Chief Executive Officer van de business group Patient Care & Clinical Informatics, een onderdeel van Philips Healthcare. Daarnaast is ze Senior Vice President en algemeen directeur van het Philips-onderdeel Philips Patient Monitoring geweest en heeft ze diverse leidinggevende functies bekleed bij de onderdelen Cardiac Care, Cardiac Resuscitation en Healthcare Information Management, waar ze een doorslaggevende rol heeft gespeeld bij de opbouw van de markt voor automatische externe defibrillatoren.

Mevrouw DiSanzo is geboren in de Verenigde Staten en heeft een MBA-graad behaald aan Babson College (Wellesley, VS). Zij is opgenomen in de ‘Babson Alumni Entrepreneur Hall of Fame’. Verder is ze bestuurslid bij Project HOPE, stuurgroepvoorzitter van een project van het World Economic Forum gericht op zorgstelsels in opkomende economieën, en bestuurslid bij de Advanced Medical Technology Association (AdvaMed).

Joost Maltha
Philips Healthcare
E-mail: joost.maltha@philips.com

Koninklijke Philips N.V. (NYSE: PHG, AEX: PHIA) is een veelzijdige onderneming die actief is op het gebied van gezondheidszorg en welzijn. De onderneming is gericht op verbetering van de kwaliteit van leven van mensen door middel van zinvolle innovaties op het terrein van gezondheidszorg, lifestyle en verlichting. Met het hoofdkantoor gevestigd in Nederland, heeft Philips – met in 2012 een omzet van EUR 24.8 miljard – wereldwijd circa 114.000 werknemers in dienst, met verkoop- en servicepunten verspreid over meer dan 100 landen. De onderneming heeft leiderschapsposities op het gebied van de cardiologie, spoedeisende zorg en zorg op afstand, energiezuinige verlichting en nieuwe verlichtingstoepassingen; daarnaast op het gebied van scheerapparaten en mondverzorgingsproducten. Meer nieuws over Philips vindt u op www.philips.nl/nieuwscentrum.