Philips wint ‘VBDO Verantwoord Ketenbeheer Award’ voor zesde keer op rij

december 10, 2013

Amsterdam – Koninklijke Philips N.V. (NYSE: PHG, AEX: PHI) neemt de koppositie in op een ranglijst van de 40 grootste Nederlandse beursgenoteerde ondernemingen die is samengesteld door de Vereniging van Beleggers voor Duurzame Ontwikkeling (VBDO). De VBDO heeft de prestaties van de ondernemingen op het gebied van ‘verantwoord ketenbeheer’ met elkaar vergeleken. Philips heeft voor het zesde jaar op rij zijn leidende positie gehandhaafd en 49 van de 52 mogelijke punten in de wacht gesleept, wat gelijkstaat aan een score van 94%.

Bij de uitreiking van de prijs werd Philips door de jury geprezen voor zijn transparante en integrale rapportagemethoden, evenals de inzet waarmee de onderneming ondersteuning biedt aan leveranciers bij het verbeteren van hun duurzaamheidsprestaties. “We zijn erg blij dat we onze goede prestaties ook dit jaar hebben gehandhaafd”, aldus Fredrick Spalcke, Chief Procurement Officer bij Philips. “Ons transparante leveranciersbestand en onze programma’s voor belanghebbenden tonen aan dat we de duurzaamheidsprestaties van leveranciers echt hebben ingebed in onze ondernemingsstrategie, en dat we zo waarde creëren en groei realiseren.”

Enkele weken geleden werd Philips al bekroond met de Kristalprijs, een erkenning voor het meest transparante jaarverslag van een Nederlandse onderneming. De Kristalprijs is een initiatief van het Ministerie van Economische Zaken. Het geïntegreerde verslag van Philips werd geprezen vanwege de rol die Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen (MVO) erin speelt, een thema dat duidelijk is ingebed in de organisatie, de strategie en het innovatiebeleid.

Bij beide onderscheidingen werd Philips geprezen om de aandacht die de onderneming besteedt aan contacten met belanghebbenden en kwesties als ‘conflictmineralen’ en verantwoord ketenbeheer.

+ VBDO-benchmark verantwoord ketenbeheer 2013

Voor nadere informatie kunt u contact opnemen met:

Eeva Raaijmakers
Philips Group Communications
E-mail: eeva.raaijmakers@philips.com

Koninklijke Philips N.V. (NYSE: PHG, AEX: PHIA) is een veelzijdige onderneming die actief is op het gebied van gezondheidszorg en welzijn. De onderneming is gericht op verbetering van de kwaliteit van leven van mensen door middel van zinvolle innovaties op het terrein van gezondheidszorg, lifestyle en verlichting. Met het hoofdkantoor gevestigd in Nederland, heeft Philips – met in 2012 een omzet van EUR 24.8 miljard – wereldwijd circa 114.000 werknemers in dienst, met verkoop- en servicepunten verspreid over meer dan 100 landen. De onderneming heeft leiderschapsposities op het gebied van de cardiologie, spoedeisende zorg en zorg op afstand, energiezuinige verlichting en nieuwe verlichtingstoepassingen; daarnaast op het gebied van scheerapparaten en mondverzorgingsproducten. Meer nieuws over Philips vindt u op www.philips.nl/nieuwscentrum

About the VBDO:

The VBDO (Dutch Association of Investors for Sustainable Development) aims at generating a sustainable capital market, a market that does not solely focus on financial aspects but also includes environmental and social factors. VBDO is the only organization in the Netherlands representing the interests of sustainable investors. In their annual benchmarking, the publicly available reporting of large publicly listed Dutch companies is analyzed to assess their supply chain sustainability performance.

The VBDO benchmarking methodology assesses the performance of Dutch publicly listed companies in the field of Supply Chain Sustainability and determines rankings based on indicators such as Governance & Vision, Policy and Management