Vier prijzen voor Philips op prestigieuze Design For Asia Award 2013

Philips scoort met innovatieve producten uit het aanbod van Consumer Lifestyle en Lighting.

december 5, 2013

Eindhoven – Koninklijke Philips N.V. (NYSE: PHG, AEX: PHI) heeft dit jaar op de Design For Asia Award 2013 (DFA) maar liefst vier prijzen in de wacht gesleept. De winnaars zijn vandaag bekendgemaakt op een galaceremonie in het Hong Kong Convention & Exhibition Centre in het kader van de Business of Design Week.

Voor Philips Lighting wonnen de LED-armaturen ORBIT de 'Bronze Award' en voor Philips Friends was de 'Merit Recognition' weggelegd. Nog twee Merit Recognitions gingen naar producten van Philips Consumer Lifestyle, te weten het scheerapparaat RQ370 en de Fidelio HTL9100 SoundBar met 'Surround on Demand'.

Unieke ontwerpen met Aziatische invalshoek

"Het is een buitengewone eer om door de jury van de prestigieuze Design For Asia 2013 te worden gekozen”, aldus Sean Carney, Chief Design Officer van Philips. “Bij Philips worden we geïnspireerd door mensen. De producten die nu een DFAA hebben gewonnen, zijn gericht op de wensen en behoeften van de Aziatische consument en combineren technologische voordelen met hoogwaardige esthetiek."

Philips winnaars van de Design For Asia Award 2013

Brons

Philips LED-armaturen ORBIT

Een serie moderne LED-armaturen met een zacht, helder licht, speciaal voor Aziatische woningen

De ORBIT-serie omvat een groot en een klein plafondarmatuur en een hangarmatuur. Ze zijn ontworpen om aan te sluiten bij de behoeften van het hedendaagse Aziatische huishouden, waarbij doorgaans vraag is naar veel licht en grote formaten. De bijzondere lichtringen zijn alleen mogelijk met een LED lichtbron en leggen een verband met het oosterse idee dat de hemel cirkelvormig is. De ringen bieden omhoog- en omlaaggericht licht dat diffuus is, niet verblindt en gemakkelijk dimbaar is. De minimalistische vorm van de armaturen sluit aan bij de behoefte aan grootte en helderheid, maar zonder de woonruimte te domineren, zodat de juiste sfeer ontstaat.

Merit Recognition

Philips Friends

Energiezuinige serie druppelvormige hanglampen met een opvallende, maar natuurlijke belijning

De druppelvormige Philips Friends-hanglampen komen zowel afzonderlijk als in een groep tot hun recht en bieden energiebesparende verlichting met een krachtig visueel profiel. Door de opvallende en toch natuurlijke belijning lijkt de lamp als een druppel te hangen aan de draad waaraan hij is bevestigd. Deze opvallend vormgegeven lampen zijn gemaakt van een combinatie van plastic en metaal. De uitstraling van eenvoud wordt versterkt doordat er geen verbindende of constructieve elementen zichtbaar zijn. De hanglampen zijn leverbaar in klein, middelgroot of groot formaat in vier verschillende kleuren. Deze lampen behoren tot de Friends-collectie, een serie stijlvolle, energiezuinige en betaalbare lampen.

Philips RQ370 scheerapparaat met twee roterende scheerkoppen

Een slank scheerapparaat met hoogwaardige detaillering, speciaal ontworpen om elke contour op het gezicht van de gebruiker nauwkeurig te volgen

Dankzij de centrale aandrijftechniek, die alle roterende scheermesjes met de scheermotor verbindt via één as, heeft dit scheerapparaat met twee roterende scheerhoofden een slank, ergonomisch ontwerp dat gemakkelijk in de hand ligt. Het apparaat is speciaal ontworpen om elke contour op het gezicht van de gebruiker te volgen en is afgestemd op de specifieke Aziatische baardgroei, voor een zeer glad resultaat, versterkt door de geavanceerde scheerkoppen. Het stijlvolle oranje en witte display en de hoogwaardige materialen en afwerking zorgen voor herkenbare kwaliteit voor de gebruiker in een gemiddelde prijsklasse.

Philips Fidelio HTL9100 SoundBar met 'Surround on Demand'

Een elegante draadloze SoundBar-luidspreker voor de home cinema die voor prachtig surround-geluid zorgt

De HTL9100 is een hoogwaardige SoundBar-luidspreker uit de Fidelio-serie en vertegenwoordigt een echte doorbraak in dit segment. De HTL9100 is namelijk de enige SoundBar-luidspreker die een fysiek surround-geluid produceert zonder gedoe met snoeren. De gebruiker kan de twee afneembare draadloze luidsprekers overal in de kamer plaatsen, om zo een 2.1-audiosysteem uit te breiden naar een 4.1-systeem met echt surround-geluid. Het lagere profiel sluit goed aan bij moderne televisies, terwijl de subtiele metalen accenten uitstralen dat het hier om een geavanceerd stukje techniek gaat.

Over de Design For Asia Award
De Design for Asia Award wordt toegekend aan bedrijven en ontwerpers die ‘zakelijke successen hebben geboekt dankzij goede ontwerpen die de Aziatische levensstijl weerspiegelen of beïnvloeden'.

Voor meer informatie:

Elena Calamo Specchia
Philips Group Communications
Tel: +31 (0)6 25004735
E-mail: elena.calamo.specchia@philips.com

Koninklijke Philips N.V. (NYSE: PHG, AEX: PHIA) is een veelzijdige onderneming die actief is op het gebied van gezondheidszorg en welzijn. De onderneming is gericht op verbetering van de kwaliteit van leven van mensen door middel van zinvolle innovaties op het terrein van gezondheidszorg, lifestyle en verlichting. Met het hoofdkantoor gevestigd in Nederland, heeft Philips – met in 2012 een omzet van EUR 24.8 miljard – wereldwijd circa 114.000 werknemers in dienst, met verkoop- en servicepunten verspreid over meer dan 100 landen. De onderneming heeft leiderschapsposities op het gebied van de cardiologie, spoedeisende zorg en zorg op afstand, energiezuinige verlichting en nieuwe verlichtingstoepassingen; daarnaast op het gebied van scheerapparaten en mondverzorgingsproducten. Meer nieuws over Philips vindt u op www.philips.nl/nieuwscentrum.