Philips @ lichtfestival Glow 2013 in Eindhoven

november 12, 2013

Eindhoven, Nederland – Het thema van het lichtfestival Glow (Nov 9-16, 2013) is Urban Playground en maakt Eindhoven tot een heus speelterrein van lichtkunstenaars. Philips heeft als founding partner van Glow een bijdrage geleverd met zijn expertise in verlichting en LED-innovaties:

• De LED lichtshow in het Philips Stadion in samenwerking met Noortje van den Eijnde
  • Pendulum van Kinetic Humor met Philips LED-verlichting aan het Centraal Station van Eindhoven
  • Het verlichte sprookjesbos aan de historische Philips villa De Laak
  • De interactieve LED verlichtingsinstallatie door Philips researcher Marius Trouwborst in samenwerking met Bosch Security Systems op Glow NEXT waarbij de beweging van mensen wordt omgezet in dynamische lichteffecten, en daarbij een grote stalen structuur tot leven brengt. De lichtprojecten van GLOW NEXT zijn gefocust op innovatie en experiment en komen op Strijp-S, voormalig bedrijventerrein van Philips en nu creatieve hotspot, goed tot hun recht.

Fotografie: Nils van Houts

Meer info over Glow:

Download

De LED lichtshow in het Philips Stadion in samenwerking met Noortje van den Eijnde.Fotograaf: Nils van Houts

Download

Pendulum van Kinetic Humor met Philips LED-verlichting aan het Centraal Station van Eindhoven.Fotograaf: Nils van Houts

Download

Het verlichte sprookjesbos aan de historische Philips villa De Laak.Fotograaf: Nils van Houts

Fotograaf: Nils van Houts

Fotograaf: Nils van Houts

Voor persinformatie kunt u contact opnemen met:

Renée de Bruin
External Communications Manager, Lighting
Philips Electronics Nederland B.V
Tel +31 6 1134 8365
renee.de.bruin@philips.com

Consumentenlijn verlichting: 00800 744 547 75 (Nederland)

Koninklijke Philips N.V. (NYSE: PHG, AEX: PHIA) is een veelzijdige onderneming die actief is op het gebied van gezondheidszorg en welzijn. De onderneming is gericht op verbetering van de kwaliteit van leven van mensen door middel van zinvolle innovaties op het terrein van gezondheidszorg, lifestyle en verlichting. Met het hoofdkantoor gevestigd in Nederland, heeft Philips – met in 2012 een omzet van EUR 24.8 miljard – wereldwijd circa 115.000 werknemers in dienst, met verkoop- en servicepunten verspreid over meer dan 100 landen. De onderneming heeft leiderschapsposities op het gebied van de cardiologie, spoedeisende zorg en zorg op afstand, energiezuinige verlichting en nieuwe verlichtingstoepassingen; daarnaast op het gebied van scheerapparaten en mondverzorgingsproducten. Meer nieuws over Philips vindt u op www.philips.nl/nieuwscentrum.