Koningin Máxima opent nieuwe Isala klinieken

oktober 17, 2013

Zwolle, Nederland - Koningin Máxima opende donderdagochtend het nieuwe ziekenhuis van Isala. Bestuursvoorzitter Marjanne Sint, commissaris van de koning Ank Bijleveld - Schouten en burgemeester Henk Jan Meijer ontvingen koningin Máxima. Met één druk op een rode knop opende koningin Máxima officieel het nieuwe ziekenhuis. Daarop rolden drie grote banieren uit op de voorgevel waarop alle namen van medewerkers en artsen staan. Zo heetten medewerkers en artsen iedereen welkom.

Marjanne Sint gaf in haar speech aan dat Isala er wil zijn voor mensen op een cruciaal moment in hun leven. ‘Het geven van de beste zorg willen wij combineren met een persoonlijke benadering. Zodat wij niet alleen het mooiste ziekenhuis zijn, maar ook het beste worden.’

Cor Holt, voorzitter van het medisch stafbestuur, laat weten dat Isala kwalitatief gezien de beste zorg wil bieden. Ook geeft hij aan dat Isala een belangrijke rol heeft als opleidingsziekenhuis voor de artsen van de toekomst. ‘Maar wij zijn er nog niet, denk bijvoorbeeld aan de bouw van een nieuw Behandelcentrum die binnenkort start. En ook door de samenwerking met andere ziekenhuizen in de regio zoals Meppel zullen er weer zaken veranderen.’

Philips ondersteunde Isala klinieken bij de realisatie en invulling van het nieuwe ziekenhuis en zal dat de komende jaren blijven doen. Daartoe werd vorig jaar een omvangrijke meerjarige samenwerking getekend die erop is gericht de patiëntenzorg blijvend te verbeteren en betaalbaar te houden. Isala kan de komende jaren continue beschikken over de meest moderne medische apparatuur, waarmee aandoeningen vroegtijdig kunnen worden ontdekt en patiënten sneller, gerichter en minder ingrijpend kunnen worden behandeld.

Koningin Máxima bezocht tijdens de opening het Amalia kindercentrum en de Hartbewaking. Zij sprak daar met medewerkers, patiënten en kinderen.

Bekijk ook de beelden die NOS maakte.

Voor meer informatie:

Joost Maltha
Philips Healthcare
Phone: +31 6 10 55 8116
E-mail: joost.maltha@philips.com

Over Koninklijke Philips

Koninklijke Philips N.V. (NYSE: PHG, AEX: PHIA) is een veelzijdige onderneming die actief is op het gebied van gezondheidszorg en welzijn. De onderneming is gericht op verbetering van de kwaliteit van leven van mensen door middel van zinvolle innovaties op het terrein van gezondheidszorg, lifestyle en verlichting. Met het hoofdkantoor gevestigd in Nederland, heeft Philips – met in 2012 een omzet van EUR 24.8 miljard – wereldwijd circa 115.000 werknemers in dienst, met verkoop- en servicepunten verspreid over meer dan 100 landen. De onderneming heeft leiderschapsposities op het gebied van de cardiologie, spoedeisende zorg en zorg op afstand, energiezuinige verlichting en nieuwe verlichtingstoepassingen; daarnaast op het gebied van scheerapparaten en mondverzorgingsproducten. Meer nieuws over Philips vindt u op www.philips.nl/nieuwscentrum.