Philips biedt 10.000 vrouwen gratis borstonderzoek aan

Philips blijft bewustwording over borstkanker wereldwijd ondersteunen

september 30, 2013

Amsterdam – Als mensgericht technologiebedrijf levert Koninklijke Philips N.V. (NYSE: PHG, AEX: PHIA) graag opnieuw een bijdrage aan de bewustwording over borstkanker op wereldwijd niveau. In het kader daarvan biedt Philips aan 10.000 vrouwen op verschillende locaties in de wereld een gratis mammografieonderzoek aan, bijvoorbeeld in Mexico, Brazilië, Rusland, Polen en de Verenigde Arabische Emiraten. Om te benadrukken hoe belangrijk vroegtijdige diagnose is, zet Philips de hele maand oktober daarnaast over de hele wereld zo’n honderd belangrijke bouwwerken in een roze licht.

2013 is het tweede jaar van het meerjarige wereldwijde programma van Philips voor bewustwording over borstkanker. Philips wil een zinvolle bijdrage leveren aan de strijd tegen borstkanker door voort te bouwen op de technologie, expertise en passie in de drie Philips-sectoren.

“Bij Philips vinden we dat innovaties persoonlijk, relevant en effectief moeten zijn. Onze oplossingen zijn daarom ontworpen om tegemoet te komen aan de behoeften en verwachtingen van onze klanten over de hele wereld, waaronder veel vrouwen”, aldus Frans van Houten, Chief Executive Officer van Philips. “Door bij te dragen aan de bewustwording over borstkanker willen we benadrukken hoe belangrijk vroegtijdige opsporing is. We zijn er bovendien van overtuigd dat onderzoek en innovatie de wereld kunnen veranderen door vroegtijdige diagnose en betere preventie en behandeling mogelijk te maken.”

Philips zal zijn expertise op zorggebied inzetten om binnen en buiten de eigen organisatie zowel mannen als vrouwen voor te lichten over het belang van vroegtijdige opsporing en manieren van (zelf)onderzoek. Philips wil ook zijn 115.000 medewerkers tellende personeelsbestand inzetten om geld in te zamelen voor baanbrekende innovatie. Daartoe wordt steun gegeven aan internationaal onderzoek uitgevoerd door gerenommeerde instellingen in Europa, Azië en Noord-Amerika*. Het gedoneerde geld komt onder meer ten goede aan KWF Kankerbestrijding.

*KWF Kankerbestrijding (Amsterdam, Europa), NUHS Cancer Science Institute of Singapore (Singapore, Azië), The Breast Cancer Research Foundation® (New York, Noord-Amerika)

Joost Maltha
Philips Benelux
E-mail: joost.maltha@philips.com

Koninklijke Philips N.V. (NYSE: PHG, AEX: PHIA) is een veelzijdige onderneming die actief is op het gebied van gezondheidszorg en welzijn. De onderneming is gericht op verbetering van de kwaliteit van leven van mensen door middel van zinvolle innovaties op het terrein van gezondheidszorg, lifestyle en verlichting. Met het hoofdkantoor gevestigd in Nederland, heeft Philips – met in 2012 een omzet van EUR 24.8 miljard – wereldwijd circa 115.000 werknemers in dienst, met verkoop- en servicepunten verspreid over meer dan 100 landen. De onderneming heeft leiderschapsposities op het gebied van de cardiologie, spoedeisende zorg en zorg op afstand, energiezuinige verlichting en nieuwe verlichtingstoepassingen; daarnaast op het gebied van scheerapparaten en mondverzorgingsproducten. Meer nieuws over Philips vindt u op www.philips.nl/nieuwscentrum.