12.500-ste werkzoekende aan de slag bij Philips

september 30, 2013

Eindhoven, Nederland – Morgen verwelkomt Mirjam Sterk (ambassadeur Jeugdwerkloosheid) de 12.500-ste deelnemer aan het Philips Werkgelegenheidsplan (WGP) in het Evoluon in Eindhoven tijdens het WGP-jaarcongres. Sinds de start van het WGP in 1983 biedt Philips jaarlijks vele tientallen mensen met een aanzienlijke afstand tot de arbeidsmarkt de mogelijkheid om werkervaring op te doen. Het project is succesvol want ongeveer 70% van de deelnemers vindt na één jaar werken bij Philips vast of tijdelijk werk. Deze cijfers zijn ten opzichte van andere werkgelegenheidsprojecten bovengemiddeld hoog zodat het Philips WGP zich tot de succesvollere projecten op dit terrein mag rekenen.

WGP-jaarcongres
Tijdens het WGP-jaarcongres in het Evoluon staat het Werkgelegenheidsplan met haar deelnemers centraal. Naast deelnemers en hun begeleiders, zijn ook vertegenwoordigers/externen van gemeenten, UWV, ROC’s, re-integratiebedrijven, sociale partners en collega-bedrijven te gast. Relevante werkervaring in combinatie met opleiding en persoonlijke vorming vormen de ingrediënten van het WGP. Tijdens het congres zullen diverse voorbeelden de revue passeren.

Voor meer informatie:

Eric Drent, woordvoerder
Philips Electronics Nederland B.V.
e-mail: eric.drent@philips.com

Koninklijke Philips N.V. (NYSE: PHG, AEX: PHIA) is een veelzijdige onderneming die actief is op het gebied van gezondheidszorg en welzijn. De onderneming is gericht op verbetering van de kwaliteit van leven van mensen door middel van zinvolle innovaties op het terrein van gezondheidszorg, lifestyle en verlichting. Met het hoofdkantoor gevestigd in Nederland, heeft Philips – met in 2012 een omzet van EUR 24.8 miljard – wereldwijd circa 115.000 werknemers in dienst, met verkoop- en servicepunten verspreid over meer dan 100 landen. De onderneming heeft leiderschapsposities op het gebied van de cardiologie, spoedeisende zorg en zorg op afstand, energiezuinige verlichting en nieuwe verlichtingstoepassingen; daarnaast op het gebied van scheerapparaten, mondverzorgingsproducten en huishoudelijke apparaten. Meer nieuws over Philips vindt u op www.philips.nl/nieuwscentrum.  .