WIJ, Philips en Maxima Medisch Centrum organiseren borstvoedingsspreekuur op Facebook

Lactatiekundige Maxima Medisch Centrum biedt (aanstaande) moeders online advies.

september 26, 2013

Borstvoeding geven is een intiem moment tussen moeder en baby. Veel moeders genieten er volop van; toch leven er ook veel vragen. Om moeders te helpen en het blijven geven van borstvoeding te stimuleren, organiseren WIJ, Philips AVENT en Maxima Medisch Centrum ter aanvang van de borstvoedingsweek het #AanDeBorst Facebook spreekuur. Op maandag 30 september, van 20.00 tot 21.00 uur geeft lactatiekundige Trees Loos-Theuws antwoord op alle mogelijke vragen die online worden gesteld.

Veel (aanstaande) moeders zouden graag zo lang mogelijk borstvoeding geven maar hebben vragen over de juiste manier van aanleggen, te weinig of te veel voeding, pijn tijdens het voeden, afkolven of hoe te blijven voeden als men weer aan het werk gaat. Tijdens het #AanDeBorst Facebook spreekuur op de Facebook pagina van WIJ kunnen deelnemers deze vragen stellen aan lactatiekundige Trees Loos-Theuws van het Maxima Medisch Centrum in Veldhoven en worden deze direct online beantwoord, met ondersteuning van de redactie van WIJ en een productdeskundige van Philips AVENT.

WIJ Jonge Ouders informeert jonge moeders over alles wat speelt rondom zwangerschap, geboorte en het ouderschap. De Facebook pagina van WIJ, met bijna 50.000 volgers, biedt een ideaal platform om dit op een interactieve manier uit te breiden. “Wij weten dat er veel vragen leven onder (aanstaande) moeders over het geven van borstvoeding. We maken het onze volgers nu extra makkelijk om hun persoonlijke vraag voor te leggen aan een lactatiekundige. De drempel is op deze manier erg laag”, licht Redactie Manager Mariska van der Kogel toe.

Als Philips AVENT vinden we het belangrijk om moeders te helpen langer borstvoeding te geven, en samen te kijken hoe we de barrières van borstvoeding kunnen overbruggen. Ook als een moeder aan het werk gaat, willen we producten ontwikkelen die haar daarbij helpen”, vertelt Julie Steyt van Philips AVENT.

Borstvoedingsspreekuur

Voor nadere informatie:

WIJ Jonge Ouders
Mariska van der Kogel
Redactie Manager
E-mail: mariska@wij.nl
Tel: 06 -10 50 57 08

Philips AVENT
Karin Saalmink
Senior Manager Public Relations
Email: Karin.saalmink@philips.com

Tel: 06-52 89 04 14

Over WIJ Jonge Ouders

WIJ Jonge Ouders is een informatief tijdschrift dat aanstaande en jonge ouders informeert over allerlei aspecten rondom de zwangerschap, de bevalling en de baby. WIJ Jonge Ouders verschijnt 10 keer per jaar in een oplage van 230.000 exemplaren. Aan het tijdschrift is de site WIJ.nl verbonden, met ruim 1 miljoen pageviews en zo’n 230.000 unieke bezoekers per maand..

Koninklijke Philips N.V. (NYSE: PHG, AEX: PHIA) is een veelzijdige onderneming die actief is op het gebied van gezondheidszorg en welzijn. De onderneming is gericht op verbetering van de kwaliteit van leven van mensen door middel van zinvolle innovaties op het terrein van gezondheidszorg, lifestyle en verlichting. Met het hoofdkantoor gevestigd in Nederland, heeft Philips – met in 2012 een omzet van EUR 24.8 miljard – wereldwijd circa 115.000 werknemers in dienst, met verkoop- en servicepunten verspreid over meer dan 100 landen. De onderneming heeft leiderschapsposities op het gebied van de cardiologie, spoedeisende zorg en zorg op afstand, energiezuinige verlichting en nieuwe verlichtingstoepassingen; daarnaast op het gebied van scheerapparaten, mondverzorgingsproducten en huishoudelijke apparaten. Meer nieuws over Philips vindt u op www.philips.nl/nieuwscentrum.  .