Nieuwe Philips Avance XL airfryer kan 50 procent meer frites en ander lekkers bakken

Nieuwe airfryers van Philips zorgen voor een grote variëteit aan lekkere gerechten met tot wel 80% minder vet

september 26, 2013

Eindhoven, Nederland – Voortbouwend op het succes van de oorspronkelijke Viva airfryer heeft Philips twee nieuwe modellen ontwikkeld die een variëteit aan smakelijke zelfgemaakte gerechten kunnen bakken, grillen en frituren met tot wel 80% minder vet. De nieuwe Avance XL airfryer en Digital Viva airfryer beschikken allebei over een eenvoudige en intuïtieve touchscreen-bediening om de temperatuur en bereidingstijd in te stellen. Hiermee zijn deze twee nieuwe modellen de nieuwste onmisbare keukenapparaten voor het bereiden van nog betere maaltijden voor het hele gezin.

De Avance XL airfryer is 30% sneller dan zijn voorgangers en met 50% meer capaciteit* voorziet hij in veel verschillende behoeften en favoriete gerechten. De Avance XL airfryer is daarom ideaal voor grote gezinsmaaltijden of voor mensen die snel een tussendoortje willen bereiden voor hun hongerige kroost. De grotere lade biedt nu nog meer ruimte om tot wel vijf porties te bereiden, gelijkmatig bereid met een uitstekend resultaat. En als men even de tijd wil nemen om met de kinderen te spelen of tijdens het eten gezellig wil kletsen, dan hoeft men zich geen zorgen te maken over het opnieuw instellen van het apparaat dankzij de timer met een langere bereidingsduur van 60 minuten.

De nieuwe Digital Viva airfryer van Philips is weliswaar compacter in formaat dan de XL variant, maar wordt geleverd met een handig accessoire met twee niveaus. Hiermee kan men in één keer verschillende soorten etenswaren bereiden, zoals vlees en aardappelen, zonder dat die met elkaar in contact komen. De Digital Viva airfryer van Philips is ideaal voor kleinere keukens of alleenstaanden, en zorgt voor een maximaal volume zonder dat dit ten koste van keukenruimte gaat.

Airfryer-technologie
Beide modellen zijn uitgerust met de unieke en innovatieve Rapid Air-technologie van Philips die snel-circulerende hete lucht combineert met een grill om een brede variëteit aan heerlijke maaltijden te creëren. Deze revolutionaire technologie zorgt voor gezonder gefrituurd eten met tot wel 80% minder vet en voor perfect gebakken etenswaren en gegrild vlees – en dat allemaal met één apparaat. De airfryers van Philips maken het mogelijk om zonder schuldgevoel te genieten van lekker eten zoals frites en snacks, zodat traktaties onderdeel van de dagelijkse maaltijd kunnen worden.

Met de Philips airfryers kunnen vele soorten etenswaren en snacks klaargemaakt worden. Men kan frituren, grillen, gratineren, braden, karamelliseren en bakken, dus alles van cake tot kip is eenvoudig en – belangrijker nog – op gezonde wijze te bereiden. Met de variabele temperatuurinstelling kunnen temperaturen vanaf 60⁰C tot 200⁰C voorgeprogrammeerd worden, waardoor eten bij een vaste temperatuur krokant en gelijkmatig kan worden bereid. Hierdoor worden gerechten nog gelijkmatiger bereid dan bij een conventionele oven. Men hoeft zich dus geen zorgen te maken dat het eten aanbrandt of niet gaar is. Bij zowel de Avance XL als de Digital Viva airfryer kunnen de bereidingsduur en de temperatuur eenvoudig worden geregeld via de intuïtieve touchscreen-bediening.

Met een timer, een waarschuwingssignaal en een automatische uitschakelfunctie weet men precies wanneer de airfryer klaar is om het eten erin te plaatsen of eruit te halen. Daardoor kan men zich concentreren op andere klusjes in huis terwijl de maaltijd perfect wordt bereid. Om zeker te zijn van het gewenste resultaat, kan op elk moment het kookproces worden onderbroken om de voortgang te controleren, waardoor het nog eenvoudiger wordt om elk onderdeel van de maaltijd te bereiden.

De airfryer heeft maar drie minuten nodig om op te warmen, zodat drukke ouders snel en eenvoudig in slechts twaalf minuten een gezonde snack op tafel kunnen zetten als de kinderen thuiskomen van school. Een bijkomend voordeel van de airfryer boven een traditionele friteuse is dat hij niet zoveel geur genereert die vaak in kleding of het meubilair trekt. Airfryers van Philips gebruiken hete lucht in combinatie met een grill om het eten te ‘frituren’, waardoor ze minder dampen produceren terwijl onaangename geurtjes worden geneutraliseerd door het filter.

Koken met een airfryer van Philips geeft geen gedoe en het apparaat is eenvoudig en veilig in het gebruik. Hij hoeft niet met olie te worden gevuld. De intuïtieve touchscreen-bediening geeft telkens weer een perfect resultaat. En dat niet alleen: dankzij de uitneembare vaatwasmachinebestendige onderdelen en anti-aanbaklaag is het apparaat heel eenvoudig schoon te maken.

* Vergeleken met het Viva-standaardmodel

Belangrijkste kenmerken

Functies

Philips Viva airfryer

Philips Digital Viva airfryer

Philips Avance XL airfryer

Rapid Air-technologie

Exacte temperatuurinstelling

Timer met waarschuwingssignaal en automatische uitschakelfunctie

Vaatwasmachinebestendige onderdelen voor eenvoudig schoonmaken

Eenvoudig en veilig in het gebruik

Timer

30 minuten

60 minuten

Grote baklade (750 g)

Extra grote baklade voor tot wel vijf porties (1,2 kg)

Intuïtieve touchscreen-bediening voor perfecte resultaten

Slimme instelling voor voorprogrammering

De Philips Avance XL airfryer HD9240 is verkrijgbaar in Nederland in zwart voor een adviesprijs van 274,99 Euro

De Philips Digital Viva airfryer HD9230 is verkrijgbaar in Nederland in zwart voor een adviesprijs van 209,99 Euro

Philips Airfryer zwart HD9230

Philips Airfryer XL zwart HD9240

Voor nadere informatie kunt u contact opnemen met:

Karin Saalmink
Senior Manager Public Relations
E-mail: Karin.saalmink@philips.com

Koninklijke Philips N.V. (NYSE: PHG, AEX: PHIA) is een veelzijdige onderneming die actief is op het gebied van gezondheidszorg en welzijn. De onderneming is gericht op verbetering van de kwaliteit van leven van mensen door middel van zinvolle innovaties op het terrein van gezondheidszorg, lifestyle en verlichting. Met het hoofdkantoor gevestigd in Nederland, heeft Philips – met in 2012 een omzet van EUR 24.8 miljard – wereldwijd circa 115.000 werknemers in dienst, met verkoop- en servicepunten verspreid over meer dan 100 landen. De onderneming heeft leiderschapsposities op het gebied van de cardiologie, spoedeisende zorg en zorg op afstand, energiezuinige verlichting en nieuwe verlichtingstoepassingen; daarnaast op het gebied van scheerapparaten, mondverzorgingsproducten en huishoudelijke apparaten. Meer nieuws over Philips vindt u op www.philips.nl/nieuwscentrum.  .