Philips rondt intrekking van 37,8 miljoen eigen aandelen af

september 19, 2013

Amsterdam – Koninklijke Philips N.V. (NYSE: PHG, AEX: PHIA) heeft vandaag bekendgemaakt dat de onderneming de intrekking van 37.778.510 eerder ingekochte eigen aandelen heeft afgerond. De ingetrokken aandelen omvatten onder meer 35.926.512 aandelen die in de periode van 15 september 2012 tot en met 20 juni 2013 zijn ingekocht in het kader van een aandeleninkoopprogramma ter waarde van 2 miljard euro. Dit programma werd aangekondigd op 18 juli 2011 en afgerond op 20 juni 2013. De ingetrokken aandelen omvatten verder 1.851.998 aandelen die in 2008 zijn aangeschaft om te worden ingetrokken.

Meer informatie over de aandeleninkoopprogramma’s van Philips is te vinden op de onderstaande link: http://www.philips.com/about/investor/capitalreallocation/sharerepurchaseprogram/index.page

In verband met deze vermindering van het uitstaande aandelenkapitaal heeft Philips aan de Autoriteit Financiële Markten (AFM) gemeld dat de onderneming momenteel 2,4 procent van de eigen aandelen in bezit heeft.

Het geplaatste aandelenkapitaal van Philips bestaat vanaf vandaag uit 937.845.789 aandelen.

Voor nadere persinformatie kunt u contact opnemen met:

Steve Klink
Philips Group Communications
Email: steve.klink@philips.com

Koninklijke Philips N.V. (NYSE: PHG, AEX: PHIA) is een veelzijdige onderneming die actief is op het gebied van gezondheidszorg en welzijn. De onderneming is gericht op verbetering van de kwaliteit van leven van mensen door middel van zinvolle innovaties op het terrein van gezondheidszorg, lifestyle en verlichting. Met het hoofdkantoor gevestigd in Nederland, heeft Philips – met in 2012 een omzet van EUR 24.8 miljard – wereldwijd circa 115.000 werknemers in dienst, met verkoop- en servicepunten verspreid over meer dan 100 landen. De onderneming heeft leiderschapsposities op het gebied van de cardiologie, spoedeisende zorg en zorg op afstand, energiezuinige verlichting en nieuwe verlichtingstoepassingen; daarnaast op het gebied van scheerapparaten en mondverzorgingsproducten. Meer nieuws over Philips vindt u op www.philips.nl/nieuwscentrum.