Groen LED-licht op het Koninklijk Concertgebouw

september 16, 2013

Zondagavond 15 september kleurde het Koninklijk Concertgebouw groen met LED-verlichting van Philips naar aanleiding van de nieuwe missie van The Green Quest, een zoektocht naar oplossingen voor bedrijven om groener en duurzamer te ondernemen, een initiatief van BNR Nieuwsradio in samenwerking met GDF SUEZ Cofely. Philips zet de duurzame ambities van het Concertgebouw en Cofely in de kijker door het gebouw in het groen te hullen met LED-verlichting.

Deze ludieke actie is gebaseerd op gezamenlijke duurzame ambities:

• Het Concertgebouw wil de komende jaren energieneutraler functioneren. Concreet wordt onder meer gestreefd naar een verlaging van het energiegebruik met 40% in de komende vijf jaar. Dit streven sluit aan bij de ambitie van Amsterdam om duurzaamheidshoofdstad van Nederland te worden.
  • Philips ontwikkelt duurzame verlichtingsinnovaties die een positieve invloed op mensen hebben en waarmee eindgebruikers energiebesparende maatregelen kunnen realiseren.
  • GDF SUEZ Cofely heeft als technische dienstverlener passie voor innovatieve concepten en integrale en duurzame oplossingen.

Maandag 16 september zal het Green Team in het Koninklijk Concertgebouw plaatsnemen in de Green Quest brainstorm bubble en begint de energiescan van het Koninklijk Concertgebouw. De verwachting is dat het Koninklijk Concertgebouw flink kan bezuinigen op energiekosten en met name op energiekosten aan verlichting die het merendeel van de dag brandt.

Meer informatie over The Green Quest: >http://fd.nl/events/the-green-quest/

Koninklijk Concertgebouw

Voor persinformatie kunt u contact opnemen met:

Liesbeth De Smedt
External Communications Manager, Lighting
Philips Electronics Nederland B.V
Tel +31 6 1134 8365
liesbeth.de.smedt@philips.com

Consumentenlijn verlichting: 00800 744 547 75 (Nederland)

Koninklijke Philips N.V. (NYSE: PHG, AEX: PHIA) is een veelzijdige onderneming die actief is op het gebied van gezondheidszorg en welzijn. De onderneming is gericht op verbetering van de kwaliteit van leven van mensen door middel van zinvolle innovaties op het terrein van gezondheidszorg, lifestyle en verlichting. Met het hoofdkantoor gevestigd in Nederland, heeft Philips – met in 2012 een omzet van EUR 24.8 miljard – wereldwijd circa 115.000 werknemers in dienst, met verkoop- en servicepunten verspreid over meer dan 100 landen. De onderneming heeft leiderschapsposities op het gebied van de cardiologie, spoedeisende zorg en zorg op afstand, energiezuinige verlichting en nieuwe verlichtingstoepassingen; daarnaast op het gebied van scheerapparaten en mondverzorgingsproducten. Meer nieuws over Philips vindt u op www.philips.nl/nieuwscentrum.