Nieuwe Grown Up Cups van Philips AVENT leren peuters sneller zelfstandig uit een gewone beker te drinken

september 11, 2013

Nederland, Eindhoven – Philips AVENT, het merk dat wereldwijd het meest door moeders wordt aanbevolen, introduceert de nieuwe Grown Up Cup, een ‘grote mensenbeker’ voor peuters. De AVENT drinkbekers zijn ideaal voor peuters vanaf 18 maanden om ze te leren zelfstandig uit een gewone beker te drinken. Elk onderdeel, van het unieke lip-geactiveerde ventiel tot de speciaal gevormde handvatten, is ontworpen vanuit de gedachte dat de kleinste details het grootste verschil kunnen maken.

Peuters kunnen gemakkelijk aan elke kant van de Grown Up Cup drinken zonder dat ze hoeven te zuigen. Hierdoor leren ze sneller te drinken zoals volwassenen. Het innovatieve ventiel, dat door de lip wordt geactiveerd, evenals het verbeterde schroefmechanisme voorkomen ongewenst lekken en morsen zodat de overgang naar drinken uit een gewone beker vlekkeloos verloopt voor zowel ouders als kinderen.

“Bij Philips AVENT begrijpen we dat de overgang naar het zelfstandig drinken uit een gewone beker belangrijk is in de ontwikkeling van een peuter. Daarom besteden we veel aandacht aan kleine details om ouders in deze periode meer gemoedsrust te geven”, aldus Julie Steyt van Philips AVENT. “Bij de ontwikkeling van de nieuwe Grown Up Cups hebben we voortgebouwd op bijna 30 jaar ervaring waarin we goed naar onze klanten hebben geluisterd. Dit heeft geresulteerd in een beker die de overgang naar zelfstandig drinken zo gemakkelijk mogelijk maakt en ouders het vertrouwen geeft dat ze hun kind de best mogelijke start in het leven geven.”

De handvatten zijn speciaal voor kleine handjes ontworpen en kunnen gemakkelijk door peuters worden vastgehouden terwijl ze vanaf de rand drinken zoals volwassenen doen. Bovendien is een tuit of rietje niet nodig bij de Grown Up Cup, zodat peuters worden gestimuleerd om zelfstandig en zonder morsen te drinken. Voor nog meer gemoedsrust is de Grown Up Cup voorzien van een beschermende hygiënische deksel om ervoor te zorgen dat er geen vuiligheid in de beker terechtkomt.

De Grown Up Cups van Philips AVENT zijn verkrijgbaar in drie sprekende kleuren: paars, blauw en groen. Het materiaal waaruit de Grown Up Cup van Philips AVENT bestaat (polypropyleen) bevat geen bisfenol A. De Grown Up Cup is verkrijgbaar vanaf september 2013.

Adviesprijs Grown Up Cup 18 m+ (360 ml) in paars, blauw en groen: € 11,99.

Kijk voor meer informatie op de website van Philips AVENT (www.philips.nl/avent) of ga naar de Facebook-pagina van Philips AVENT (www.facebook.com/philipsavent).

Philips AVENT Grown Up Cups

Saskia Maas
Senior Manager Public Relations
E-mail: Saskia.maas@philips.com

Koninklijke Philips N.V. (NYSE: PHG, AEX: PHIA) is een veelzijdige onderneming die actief is op het gebied van gezondheidszorg en welzijn. De onderneming is gericht op verbetering van de kwaliteit van leven van mensen door middel van zinvolle innovaties op het terrein van gezondheidszorg, lifestyle en verlichting. Met het hoofdkantoor gevestigd in Nederland, heeft Philips – met in 2012 een omzet van EUR 24.8 miljard – wereldwijd circa 115.000 werknemers in dienst, met verkoop- en servicepunten verspreid over meer dan 100 landen. De onderneming heeft leiderschapsposities op het gebied van de cardiologie, spoedeisende zorg en zorg op afstand, energiezuinige verlichting en nieuwe verlichtingstoepassingen; daarnaast op het gebied van scheerapparaten, mondverzorgingsproducten en huishoudelijke apparaten. Meer nieuws over Philips vindt u op www.philips.nl/nieuwscentrum.