Philips Pro-serie haarverzorgingsproducten maakt professioneel stylen nu thuis mogelijk

september 10, 2013

Eindhoven – Philips brengt een nieuwe serie innovatieve en fraai vormgegeven haarverzorgingsproducten op de markt waarbij professionele techniek voor een geweldig resultaat wordt gecombineerd met speciale functies om het haar te beschermen. Vrouwen kunnen hun haar nu zelf thuis drogen en stylen met 'professionele' resultaten, en tegelijkertijd hun haar verzorgen en beschermen.

"Vrouwen willen vandaag de dag hun haar zo professioneel mogelijk verzorgen, gewoon thuis en met behulp van eenvoudig te gebruiken producten", aldus Caroline Besuijen, marketing manager bij Philips. "Philips heeft daarom een serie producten ontwikkeld die speciaal zijn afgestemd op thuisgebruik, maar wel zijn uitgerust met dezelfde technologie als in een professionele salon. Onze technisch deskundigen hebben nauw samengewerkt met internationaal gerenommeerde kappers om een elegante serie producten te ontwikkelen, speciaal ontworpen om thuis op een eenvoudige en comfortabele manier een professioneel resultaat te bereiken. We hebben hiervoor dezelfde duurzame materialen gebruikt die je ook in professionele producten zou verwachten."

Professioneel drogen terwijl het haar wordt beschermd
De Philips Pro-haardroger is uitgerust met de unieke Style & Protect-concentrator, die zorgt voor een professioneel droogresultaat terwijl het haar en de hoofdhuid goed worden verzorgd en beschermd. "Vaak willen vrouwen de opening van de droger zo dicht mogelijk bij het haar houden om het model beter aan te brengen en het haar gladder te maken. Dit kan er echter toe leiden dat het haar te warm wordt en beschadigd raakt", aldus Besuijen. "Dat gebeurt veelal bij professionele haardrogers, aangezien die doorgaans een smalle opening hebben om het haar met een gerichte luchtstroom nauwkeuriger in model te brengen."

De speciale Style & Protect-concentrator van de Philips Pro-haardroger is specifiek ontworpen om dit probleem te voorkomen. Als de droger te dicht bij het haar komt en het haar te warm begint te worden, wordt een speciaal klepje geopend om de overtollige warmte af te voeren en de temperatuur te verlagen. Dit beschermt het haar en houdt het model in stand. De droger is tevens uitgerust met de speciale ThermoProtect-functie van Philips, die zorgt voor een relatief lage constante temperatuur van 57°C. Bij deze temperatuur wordt het haar snel en effectief gedroogd zonder gevaar van oververhitting.

Professionele en elegante styling
De Philips Pro-stijltang is voorzien van dezelfde snel opwarmende titanium platen die soms in professionele stijltangen worden gebruikt. Deze platen zijn één van de nieuwste ontwikkelingen op het gebied van stijltangen, aangezien ze sneller opwarmen en de warmte gelijkmatiger over het haar verdelen. Dit vermindert het risico op beschadigd haar. Bovendien hoeven vrouwen niet meer telkens opnieuw dezelfde delen van het haar te behandelen voor een glanzend resultaat. De langere platen van de Philips Pro-stijltang zorgen tevens voor een snellere en comfortabelere behandeling, aangezien de platen zich automatisch aanpassen wanneer er te veel druk wordt uitgeoefend. Dit zorgt ervoor dat de stijltang niet aan het haar 'trekt'.

Veel vrouwen maken zich zorgen dat hun haar te warm wordt tijdens het stylen. Philips heeft de Pro-stijltang daarom uitgerust met een regelweerstand (een temperatuurregelaar waarmee veel professionele stijltangen zijn uitgerust) en een nauwkeurige digitale temperatuurdisplay. Op deze wijze kan de temperatuur tijdens de behandeling eenvoudig en nauwkeurig worden geregeld.

Adviesprijzen
Philips Pro haardroger HPS920: 87,99 Euro
Philips Pro stijltang HPS930: 87,99 Euro
De nieuwe Philips Pro-serie is verkrijgbaar vanaf September  in Nederland.
Kijk voor meer informatie op www.philips.nl.

Voor nadere persinformatie kunt u contact opnemen met:

Saskia Maas
Senior Manager Public Relations
E-mail: Saskia.maas@philips.com

Koninklijke Philips N.V. (NYSE: PHG, AEX: PHIA) is een veelzijdige onderneming die actief is op het gebied van gezondheidszorg en welzijn. De onderneming is gericht op verbetering van de kwaliteit van leven van mensen door middel van zinvolle innovaties op het terrein van gezondheidszorg, lifestyle en verlichting. Met het hoofdkantoor gevestigd in Nederland, heeft Philips – met in 2012 een omzet van EUR 24.8 miljard – wereldwijd circa 115.000 werknemers in dienst, met verkoop- en servicepunten verspreid over meer dan 100 landen. De onderneming heeft leiderschapsposities op het gebied van de cardiologie, spoedeisende zorg en zorg op afstand, energiezuinige verlichting en nieuwe verlichtingstoepassingen; daarnaast op het gebied van scheerapparaten en mondverzorgingsproducten. Meer nieuws over Philips vindt u op www.philips.nl/nieuwscentrum.