Philips introduceert nieuwste ‘digitale’ innovaties op IFA in Berlijn


Highlights zijn een slim luchtzuiveringssysteem, een intelligente babymonitor en een app-aangestuurd vol-automatisch koffiezetapparaat

september 5, 2013

Berlijn, Duitsland – Op de Internationale Funkausstellung (IFA) die dit jaar van 5 tot 11 september in Berlijn plaatsvindt, onthult Koninklijke Philips N.V. (NYSE: PHG, AEX: PHI) een scala aan innovatieve digitale consumentenproducten en -concepten binnen de volgende segmenten: verzorgingsproducten voor mannen, keukenapparatuur, koffie- en espressoapparaten, zorg voor moeder en kind, en luchtzuiveringssystemen.



“Steeds meer consumenten zijn op zoek naar slimme gepersonaliseerde oplossingen die hen helpen om goed en gezond te leven en van het leven te genieten”, aldus Pieter Nota, CEO van Philips Consumer Lifestyle. “Op de IFA presenteren we dit jaar een aantal digitale innovaties op het gebied van gezondheid en welzijn die echt van belang zijn voor consumenten en die aantonen dat Philips leidend aan het worden is in het digitale segment.”

 

Nieuw portfolio met digitale innovaties

 

Luchtkwaliteit speelt een belangrijke rol bij gezond leven en consumenten zijn zich steeds meer bewust van de noodzaak om binnenshuis te zorgen voor schone lucht. De Smart Air Purifier van Philips biedt gezinnen het vertrouwen en de zekerheid dat zij schone lucht inademen. Met dit luchtzuiveringssysteem kunnen gebruikers de luchtkwaliteit in hun woning ‘live’ in de gaten houden en regelen via hun smartphone. De luchtzuiveringssystemen van Philips kunnen gezinnen helpen om zich prettiger te voelen in hun woning en de klachten van mensen met allergieën of ademhalingsproblemen verlichten.

 

De Smart Baby Monitor van Philips AVENT is ontworpen voor moderne ‘digitale’ ouders. Dit apparaat is de eerste werkelijk betrouwbare babymonitor die met een smartphone kan worden bediend en naadloos kan schakelen tussen verschillende verbindingen, waaronder WiFi en 3G. De monitor ondersteunt ouders bij het opbouwen van een routine voor hun baby en kan tevens worden gekoppeld aan Philips Hue, het revolutionaire digitale verlichtingssysteem van Philips. Hiermee kan de sfeer in de kinderkamer worden aangepast als het tijd is voor borstvoeding, om te gaan slapen of juist om wakker te worden.

 

Philips presenteert op de IFA ook innovatieve verzorgingsproducten voor mannen. De Grooming Guide is een dienst voor smartphones en tablets die mannen ondersteunt bij het visualiseren van verschillende stijlen gezichtsbeharing en hen begeleidt bij het creëren van deze ‘looks’. De gebruiker kan foto-realistische voorbeelden van ruim 20 verschillende stijlen bekijken. De Grooming Guide biedt tevens gepersonaliseerd professioneel advies over de stijlen die het beste zouden passen, evenals uitgebreide stapsgewijze begeleiding bij het scheren en trimmen.

 

Digitale concepten

 

De HomeCooker neXt is een concept waarmee Philips de toekomst van het koken verkent. Dit apparaat is gekoppeld aan een nieuwe speciaal ontworpen app waarmee gebruikers digitale recepten kunnen downloaden. De app communiceert rechtstreeks met de HomeCooker en geeft de bereidingsmethode, -tijd en -temperatuur van het geselecteerde gerecht door aan het apparaat. De HomeCooker neXt beantwoordt aan de behoefte van consumenten om zelf gerechten te kunnen bereiden met verse ingrediënten en tegelijkertijd niet gebonden te zijn aan de keuken tijdens het koken.

 

Koffieliefhebbers hechten vandaag de dag meer dan ooit waarde aan een echte ‘coffee experience’. Zij willen thuis kunnen genieten van dezelfde variëteit en keuzemogelijkheden als in hun favoriete espressobar. De Saeco GranBaristo Avanti is een concept dat consumenten in staat stelt om de perfecte espresso, latte macchiato of cappuccino te creëren naar hun eigen smaak en voorkeur. Hiermee wordt de consument een barista in eigen huis. De Saeco GranBaristo Avanti is een vol-automatisch koffiezetapparaat dat via een tablet of smartphone wordt gekoppeld aan een slimme app. De app geeft toegang tot een enorme hoeveelheid informatie over koffie, biedt inspiratie en stelt consumenten in staat om hun eigen koffiespecialiteit te creëren en met anderen te delen.

 

Philips presenteert naast deze digitale innovaties tevens een heel scala aan andere producten binnen de volgende segmenten: verzorgingsproducten voor mannen, gebitsverzorging, keukenapparatuur, koffiezetapparaten, cosmetische producten en audio- en videosystemen. TP Vision toont de nieuwste televisiemodellen onder de merknaam Philips.

 

Philips op de IFA

 

Pieter Nota verzorgt dit jaar de ‘keynote speech’ bij de opening van de IFA. Dit zal plaatsvinden op 6 september om 10.15 uur in Hal 6.3. De heer Nota zal spreken over de omvorming van Philips tot het meest toonaangevende technologiebedrijf op het gebied van gezondheid en welzijn en zal zijn visie geven over het belang van digitale technologieën bij de ontwikkeling van zinvolle innovaties voor consumenten. Deze toespraak kan live worden gevolgd via www.ifa.philips.com.

 

Voor meer informatie over de nieuwste Philips-innovaties op IFA 2013 kunt u terecht op www.ifa.philips.com. Volg Philips op Twitter @PhilipsNL of gebruik de hashtag #PhilipsIFA. U kunt Philips tevens volgen op Facebook PhilipsNederland, Instagram, Google+ en YouTube.

Philips Smart Air Purifier

Philips Grooming Guide

Philips ‘HomeCooker neXt’

Saeco GranBaristo Avanti

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met:

Saskia Maas
Senior Manager Public Relations
E-mail: Saskia.maas@philips.com
Tel: 06-53408194

.

Over Koninklijke Philips N.V.

Koninklijke Philips N.V. (NYSE: PHG, AEX: PHIA) is een veelzijdige onderneming die actief is op het gebied van gezondheidszorg en welzijn. De onderneming is gericht op verbetering van de kwaliteit van leven van mensen door middel van zinvolle innovaties op het terrein van gezondheidszorg, lifestyle en verlichting. Met het hoofdkantoor gevestigd in Nederland, heeft Philips – met in 2012 een omzet van EUR 24.8 miljard – wereldwijd circa 115.000 werknemers in dienst, met verkoop- en servicepunten verspreid over meer dan 100 landen. De onderneming heeft leiderschapsposities op het gebied van de cardiologie, spoedeisende zorg en zorg op afstand, energiezuinige verlichting en nieuwe verlichtingstoepassingen; daarnaast op het gebied van scheerapparaten, mondverzorgingsproducten en huishoudelijke apparaten. Meer nieuws over Philips vindt u op www.philips.nl/nieuwscentrum.

.