Philips lanceert interactieve Facebook-campagne om zorg dichter bij de mensen te brengen

september 3, 2013

Amsterdam, Nederland – Snelle en doeltreffende hulp tijdens de eerste 6 minuten bij een hartstilstand is van levensbelang. Als omstanders naast hartmassage en beademing gebruikmaken van een AED, dan kan de overlevingskans van het slachtoffer oplopen tot 50%. Philips wil daarom het bewustzijn over reanimeren en het gebruik van AED’s vergroten en ontwikkelde in samenspraak met de Hartstichting het nieuwe Facebook-campagne “Red een Hart”. Deelnemers maken gedurende de maand september via www.redeenhart.nl kans op één van de zes AED’s met reanimatietraining die Philips als hoofdprijs weggeeft. De AED’s krijgen een plek op een openbare plek naar keuze van de winnaar, die zo zijn eigen buurt, sportclub of school veiliger kan maken.

De hoofdprijzen zullen bijdragen aan het realiseren van de 6-minutenzones van de Hartstichting. In die zones kan binnen 6 minuten de juiste hulp worden gegeven, doordat er voldoende AED’s en getrainde mensen aanwezig zijn die via een reanimatie-oproepsysteem kunnen worden ingezet. De Facebook-campagne kent een competitief spelelement. Het draait erom wie het snelst de juiste beslissingen maakt en alle hartpunten verzamelt. Mensen worden zo online en spelenderwijs bewust gemaakt wat te doen als iemand plotseling een hartstilstand krijgt. Deelnemers krijgen de mogelijkheid eenvoudig, maar heel concreet bij te dragen aan de veiligheid in hun sociale omgeving.

De start van "Red een Hart" valt samen met het grootste cardiologencongres ter wereld dat momenteel in Amsterdam plaatsvindt. Op het European Society of Cardiology Congress 2013 introduceert Philips nieuwe innovaties waarmee cardiologen betere diagnoses kunnen stellen en nauwkeuriger en veiliger kunnen werken. Met “Red een Hart” wil Philips naast cardiologen ook anderen de handvatten geven een leven te redden.

“Red een Hart” kan gespeeld worden op desktop, tablet of mobiele telefoon. Voor de ontwikkeling van het spel sloeg Philips de handen ineen met het Amsterdamse Facebook marketing bureau ‘a friend of mine’.

Voor meer informatie kijk op www.redeenhart.nl of https://www.facebook.com/PhilipsNederland

Of neem contact op met:

Joost Maltha
Philips Benelux
E-mail: joost.maltha@philips.com

Koninklijke Philips N.V. (NYSE: PHG, AEX: PHIA) is een veelzijdige onderneming die actief is op het gebied van gezondheidszorg en welzijn. De onderneming is gericht op verbetering van de kwaliteit van leven van mensen door middel van zinvolle innovaties op het terrein van gezondheidszorg, lifestyle en verlichting. Met het hoofdkantoor gevestigd in Nederland, heeft Philips – met in 2012 een omzet van EUR 24.8 miljard – wereldwijd circa 115.000 werknemers in dienst, met verkoop- en servicepunten verspreid over meer dan 100 landen. De onderneming heeft leiderschapsposities op het gebied van de cardiologie, spoedeisende zorg en zorg op afstand, energiezuinige verlichting en nieuwe verlichtingstoepassingen; daarnaast op het gebied van scheerapparaten en mondverzorgingsproducten. Meer nieuws over Philips vindt u op www.philips.nl/nieuwscentrum.