Vernieuwd Café Gourmet filterkoffiezetapparaat van Philips blijft ook na 25 jaar in de smaak vallen bij koffiekenners

Philips bouwt voort op populariteit van filterkoffie met nieuwe productinnovaties

augustus 28, 2013

Eindhoven, Nederland – Philips introduceert een vernieuwd ontwerp van het al jarenlang populaire koffiezetapparaat Café Gourmet. Miljoenen Europese consumenten hebben in de afgelopen 25 jaar genoten van filterkoffie bereid met de markante Café Gourmet. Het nieuwe ontwerp bouwt voort op dit legendarische erfgoed. De Café Gourmet beschikt over een uniek koffiezetsysteem dat vooral in de smaak valt bij mensen die op zoek zijn naar een heerlijk kopje hete filterkoffie. Dankzij het strakke, eigentijdse ontwerp is de nieuwe Café Gourmet een onmisbaar apparaat voor koffiekenners die graag willen genieten van vers gezette koffie met familie en vrienden.

Iedereen weet dat het geheim van een goed kopje filterkoffie ligt in een volle smaak en een heerlijk aroma. De nieuwe Café Gourmet is uitgerust met een uniek koffiezetsysteem en een dubbel verwarmingsmechanisme, en verhit het water in een afzonderlijk transparant reservoir totdat de ideale temperatuur is bereikt. Terwijl het hete water vrijuit over de gemalen koffie stroomt, onttrekt de machine de smaak en het aroma aan de koffie en behoudt deze perfect. Het resultaat is een onovertroffen kopje filterkoffie met een authentieke smaak.

“Koffiekenners willen dat hun kopje vers gezette filterkoffie een authentieke smaakbeleving biedt. Dat was in het verleden zo, en dat blijft zo. Sinds 1988 zetten wij ons in om aan deze behoefte te voldoen door consumenten de lekkerste filterkoffie te bieden”, aldus Moniek van Dijk, marketing manager bij Philips. “Wij hebben deze klassieker daarom opnieuw ontworpen voor mensen die op zoek zijn naar een stijlvol en eigentijds apparaat met het oude, vertrouwde koffiezetsysteem van de Café Gourmet.”

De nieuwe Café Gourmet is nog gebruiksvriendelijker gemaakt dankzij het afneembare deksel van het waterreservoir, waardoor het water gemakkelijk kan worden bijgevuld. Bovendien zijn alle afneembare onderdelen vaatwasserbestendig. De nieuwe Café Gourmet is ontworpen om snel en eenvoudig een heerlijk kopje filterkoffie te zetten, voor die authentieke smaak- en aromabeleving die men graag deelt met familie en vrienden.

De nieuwe Café Gourmet is beschikbaar vanaf oktober 2013.
De adviesprijs van de Café Gourmet (HD5407/60) bedraagt € 109,99.

Nieuw jasje voor Philips Grind & Brew
Voor liefhebbers van verse koffiebonen herintroduceert Philips het bestaande Grind & Brew koffiezetapparaat, in een nieuw jasje. Net als met de bestaande Grind & Brew maakt men een authentiek kopje filterkoffie met versgemalen koffiebonen. Voor het perfecte kopje koffie op elk gewenst moment is de Grind & Brew uitgerust met een maalmechanisme dat de juiste hoeveelheid bonen maalt en verse koffie zet voor een optimale smaakbeleving.

Filterkoffieliefhebbers kunnen zelf de gewenste soort koffiebonen selecteren en daarnaast kiezen tussen fijne maling voor sterkere koffie en grovere maling voor lichtere, fluweelzachte koffie. De bonen worden vervolgens gemalen en de koffie wordt snel en efficiënt gezet voor een heerlijk resultaat.

De Grind & Brew HD7761/00 is uitgerust met één bonenreservoir en vanaf september 2013 beschikbaar voor de adviesprijs van € 154,99. In augustus introduceerde Philips al de Grind & Brew HD7762/00 in hetzelfde unieke design, echter met twee bonencontainers om dagelijks te kunnen varieren met twee soorten bonen. Adviesprijs: € 184,99.

Grind & Brew HD7761/00

Voor nadere informatie kunt u contact opnemen met:

Saskia Maas
Senior Manager Public Relations
E-mail: Saskia.maas@philips.com

Koninklijke Philips N.V. (NYSE: PHG, AEX: PHIA) is een veelzijdige onderneming die actief is op het gebied van gezondheidszorg en welzijn. De onderneming is gericht op verbetering van de kwaliteit van leven van mensen door middel van zinvolle innovaties op het terrein van gezondheidszorg, lifestyle en verlichting. Met het hoofdkantoor gevestigd in Nederland, heeft Philips – met in 2012 een omzet van EUR 24.8 miljard – wereldwijd circa 115.000 werknemers in dienst, met verkoop- en servicepunten verspreid over meer dan 100 landen. De onderneming heeft leiderschapsposities op het gebied van de cardiologie, spoedeisende zorg en zorg op afstand, energiezuinige verlichting en nieuwe verlichtingstoepassingen; daarnaast op het gebied van scheerapparaten, mondverzorgingsproducten en huishoudelijke apparaten. Meer nieuws over Philips vindt u op www.philips.nl/nieuwscentrum..