Philips lanceert eerste lasergestuurde baardtrimmer ter wereld

De Philips Beard Trimmer 9000 maakt ongeëvenaarde precisie mogelijk

augustus 27, 2013

Eindhoven – Philips introduceert de Beard Trimmer 9000, de eerste lasergestuurde baardtrimmer ter wereld, waarmee mannen hun baard precies de stijl kunnen geven die ze willen. De unieke Philips Laser Guide zet een scherpe rode lichtlijn op de wang, kaaklijn of hals precies waar de haren worden afgeschoren met een perfect strak en symmetrisch resultaat, of het nu om een weekendbaard of een voller exemplaar gaat.

De ontwikkeling van de geavanceerde lasersturing is in 2009 van start gegaan toen een team van Philips-deskundigen onderzoek ging doen naar manieren om het stylen van de baard eenvoudiger te maken. “We spreken regelmatig met mannen over wat ze graag willen ten aanzien van uiterlijke verzorging en hulp bij precies en symmetrisch stylen is iets dat regelmatig wordt genoemd. We kwamen er al snel achter dat voor meer controle op een of andere manier licht- of lasersturing zou moeten worden toegepast”, aldus Maarten van den Berg, marketing manager bij Philips.

“De volgende stap was om nauw met deze mannen samen te werken om de gewenste vorm, hoek, dikte, breedte en kleur te bepalen, waarbij we uiteindelijk op dit concept uitkwamen. Vervolgens moesten we aan de slag om een lasersturing te ontwikkelen die hoogwaardig, gebruiksvriendelijk, zeer veilig, betaalbaar en duurzaam is.” En met succes: circa 80% van de mannen die de Philips Beard Trimmer 9000 thuis heeft uitgeprobeerd, zegt dat het apparaat de ultieme controle en precisie mogelijk maakt die exact de gewenste look oplevert.

'Instant'-lasertechnologie
De unieke Philips Laser Guide is eenvoudig in te schakelen door de bovenkant van de goudkleurige pen achterop het apparaat in te drukken, waardoor de lasersturing omhoog komt en de laserlijn zichtbaar wordt. “We hebben gekozen voor een laser omdat het licht scherper is dan bijvoorbeeld een LED, en lichtscherpte was een specifieke eis van de mannen met wie we hebben gewerkt. We wisten dus dat een duidelijke, dunne en exact lopende lijn essentieel zou zijn.”

“Het oog neemt meer detail waar dan zelfs een hoogwaardige camera, en dat geeft direct aan hoe hoog de lat op kwaliteitsgebied lag. Om een duidelijke, scherpe en dunne lijn te kunnen ontwikkelen, hadden we heel veel geavanceerde apparatuur nodig, maar ook uitgebreide expertise op het gebied van geometrie, optica en precisietechniek. Ik kan gelukkig, en met trots, melden dat onze deskundigen erin zijn geslaagd om een baardtrimmer te ontwikkelen die zijn gelijke niet kent, aldus Van den Berg”

Tweezijdig voor meer precisie
Het tweezijdige scheerelement van de Philips Beard Trimmer 9000 is vergelijkbaar met dat in de populaire Philips StyleShaver. De grote trimmer is geschikt om perfecte rechte lijnen op gezicht en hals te maken en de precisietrimmer is bedoeld voor de lastige plekjes bij de neus en lippen. De Philips Laser Guide is geschikt voor alle huidskleuren en haartypen en bruikbaar bij elk lichtniveau.

Belangrijke kenmerken

• Tweezijdige trimmer voor detaillering met 32 en 15 mm brede zijden voor alle delen van het gezicht..
  • Zeventien instelmogelijkheden, van 0,4 tot 7 mm, voor eenvoudig instellen van de gewenste haarlengte..
  • 100% waterdicht voor eenvoudige reiniging..
  • Oplaadbaar, 60 minuten snoerloos vermogen, oplaadduur één uur..
  • LED-display geeft geselecteerde lengte-instelling en batterijstatus weer.

De Philips Beard Trimmer 9000 (BT9290/32) is vanaf september verkrijgbaar zijn in Nederland. Kijk voor meer informatie op www.philips.nl.
Adviesprijs: 109,99 Euro

Philips Beard Trimmer 9000

Voor nadere persinformatie kunt u contact opnemen met:

Saskia Maas
Senior Manager Public Relations
E-mail: Saskia.maas@philips.com

Koninklijke Philips N.V. (NYSE: PHG, AEX: PHIA) is een veelzijdige onderneming die actief is op het gebied van gezondheidszorg en welzijn. De onderneming is gericht op verbetering van de kwaliteit van leven van mensen door middel van zinvolle innovaties op het terrein van gezondheidszorg, lifestyle en verlichting. Met het hoofdkantoor gevestigd in Nederland, heeft Philips – met in 2012 een omzet van EUR 24.8 miljard – wereldwijd circa 115.000 werknemers in dienst, met verkoop- en servicepunten verspreid over meer dan 100 landen. De onderneming heeft leiderschapsposities op het gebied van de cardiologie, spoedeisende zorg en zorg op afstand, energiezuinige verlichting en nieuwe verlichtingstoepassingen; daarnaast op het gebied van scheerapparaten en mondverzorgingsproducten. Meer nieuws over Philips vindt u op www.philips.nl/nieuwscentrum.