Philips introduceert de nieuwe Sonicare AirFloss – het interdentale reinigingstool dat op uitzonderlijke en effectieve wijze tandplak tussen de tanden verwijdert.

juni 11, 2013

Nederland, Eindhoven – Philips presenteert een nieuwe en verbeterde Sonicare AirFloss. De revolutionaire elektrische AirFloss verwijdert effectief en op zachte wijze tandplak op de meest moelijk te bereiken plekken tussen de tanden voor een gezonde mondhygiëne en een verbeterde gezondheid van het tandvlees.

De nieuwe Philips Sonicare AirFloss doseert snelle stoten van lucht en waterdruppeltjes tussen de tanden om tandplak en bacteriën te verwijderen. Het verwijdert tot 5 keer meer tandplak¹ en verbetert de gezondheid van het tandvlees in vergelijking met het alleen poetsen met een handtandenborstel met 75% vanaf 4 weken gebruik.

Dankzij de nieuwe Auto-burst functie wordt er een continue stroom van automatische stoten van lucht en water afgegeven om binnen 30 seconden tussen de tanden te reinigen. De nieuwe tips bereiken doelgericht de moeilijk te bereiken gebieden tussen de tanden. De tips zijn verkrijgbaar in meerdere kleuren, zodat de AirFloss door meerdere personen gebruikt kan worden. Voor iedereen in het gezin, zijn of haar kleur! Het verbeterde reservoir maakt het mogelijk om makkelijker te doseren. Bovendien ligt het nieuwe ergonomische ontwerp stabieler in de hand, waardoor het gebruik nog makkelijker en prettiger is.

Consumenten die nog niet of onregelmatig flossen kunnen vanaf nu hun algehele mondhygiëne verbeteren. Na 3 maanden geeft 96% van de onregelmatige flossers aan, de AirFloss minimaal 4 keer per week te gebruiken². Het verbetert niet alleen de mondgezondheid, het stimuleert tevens een nieuwe dagelijkse verzorging van het gebit.

Philips Sonicare AirFloss is verkrijgbaar in drie uitvoeringen:
Inclusief 1 tip (HX8211/02), adviesprijs €114,99
Inclusief 2 tips, een etui en een houder (HX8233), adviesprijs €124,99
Inclusief 3 tips, een etui en een houder (HX8255), adviesprijs €134,99

Verkrijgbaar vanaf september 2013.

¹ A Randomized, Parallel Design Study to Evaluate the Effect of AirFloss (Chinook) on Removal of Interproximal Plaque and Reduction in Gingivitis. Jain V, Wei J, Jenkins W, Delaurenti M.
² A 3-Month In-Home Use Test to Assess Product Usage Using Philips Sonicare AirFloss.  S. Krell, A. Kaler, J. Wei

Sonicare AirFloss

Saskia Maas
Senior Manager Public Relations

E-mail: Saskia.maas@philips.com

Koninklijke Philips N.V. (NYSE: PHG, AEX: PHIA) is een veelzijdige onderneming die actief is op het gebied van gezondheidszorg en welzijn. De onderneming is gericht op verbetering van de kwaliteit van leven van mensen door middel van zinvolle innovaties op het terrein van gezondheidszorg, lifestyle en verlichting. Met het hoofdkantoor gevestigd in Nederland, heeft Philips – met in 2012 een omzet van EUR 24.8 miljard – wereldwijd circa 116.000 werknemers in dienst, met verkoop- en servicepunten verspreid over meer dan 100 landen. De onderneming heeft leiderschapsposities op het gebied van de cardiologie, spoedeisende zorg en zorg op afstand, energiezuinige verlichting en nieuwe verlichtingstoepassingen; daarnaast op het gebied van scheerapparaten, mondverzorgingsproducten en huishoudelijke apparaten. Meer nieuws over Philips vindt u op www.philips.nl/nieuwscentrum.