Philips introduceert Sonicare FlexCare Platinum voor een diepere reiniging tussen tanden voor een verbeterde tandvleesgezondheid vanaf 2 weken gebruik.

juni 11, 2013

Nederland, Eindhoven – Philips presenteert Sonicare FlexCare Platinum, een innovatieve elektrische tandenborstel die speciaal ontwikkeld is om dieper tussen de tanden te reinigen en tot 7 keer zoveel tandplak tussen de tanden te verwijderen dan een manuele tandenborstel¹.

De Sonicare FlexCare Platinum beweegt met de unieke hoge frequentie en hoge amplitude waarmee Philips Sonicare voor een dynamische reiniging zorgt. Dankzij de sonische technologie bewegen de borstelkoppen van links naar rechts met een hoge snelheid van de borstelharen, waardoor vloeistof tussen en achter de tanden en langs de rand van het tandvlees kan worden gestuurd.

De nieuwe InterCare-borstelkop met extra lange borstelharen reinigt diep tussen de tanden en verwijdert meer tandplak dan een manuele tandenborstel. De InterCare-borstelkop maakt gebruik van de innovatieve AFT-technologie (Anchor-Free Tufting), waardoor de borstelharen een uniek patroon en ongeëvenaarde lengte hebben voor een optimale reiniging. Op zachte en effectieve wijze wordt tot 7 keer zo veel tandplak tussen de tanden verwijderd, het tandoppervlak gereinigd en gepolijst om het tandvlees in slechts twee weken tijd gezonder te maken¹. De borstelkop is verkrijgbaar in standaard- en in compact formaat voor een persoonlijk aangemeten poetservaring.

3 poetsstanden

• Clean - voor een standaardreiniging van de gehele mond
  • White - voor wittere tanden
  • Gum Care - om het tandvlees zachtjes te stimuleren en te masseren

3 intensiteitsinstelingen

• Normal – standaard intensiteit
  • Sensitive - voor gevoelige tanden
  • Extra Soft - voor een nog zachtere poetservaring voor extra gevoelige tanden

Automatische druksensor
De Sonicare FlexCare Platinum beschikt over een druksensor die de best mogelijke poetsprestatie garandeert. Bij te veel druk geeft de tandenborstel een signaal dat er te hard gepoetst wordt.

UV Sanitizer
De FlexCare Platinum van Philips Sonicare is ook verkrijgbaar met een UV Sanitizer om de opbouw van bacteriën op de borstelkop te helpen reduceren. De UV Sanitizer is een ingebouwd UV-ontsmettingssysteem dat helpt om tot 99% van bepaalde bacteriën die op een borstelkop voorkomen², te verwijderen.

Philips Sonicare is het wereldwijd door tandheelkundigen meest aanbevolen merk in sonische tandenborstels en wordt door meer dan 175 klinische onderzoeken ondersteund.

Philips Sonicare FlexCare Platinum
Philips Sonicare FlexCare Platinum (HX9112/02), adviesprijs € 164,99
Philips Sonicare FlexCare Platinum met UV Sanitizer (HX9172/10), adviesprijs € 184,99

Verkrijgbaar vanaf juli 2013.

¹ Ward M, Argosino K, Jenkins W, Milleman J, Milleman K, Nelson M, Souza S Data on File, 2012
² E coli, Strep mutans, Herpes

Sonicare FlexCare Platinum

Saskia Maas
Senior Manager Public Relations
E-mail: Saskia.maas@philips.com

Koninklijke Philips N.V. (NYSE: PHG, AEX: PHIA) is een veelzijdige onderneming die actief is op het gebied van gezondheidszorg en welzijn. De onderneming is gericht op verbetering van de kwaliteit van leven van mensen door middel van zinvolle innovaties op het terrein van gezondheidszorg, lifestyle en verlichting. Met het hoofdkantoor gevestigd in Nederland, heeft Philips – met in 2012 een omzet van EUR 24.8 miljard – wereldwijd circa 116.000 werknemers in dienst, met verkoop- en servicepunten verspreid over meer dan 100 landen. De onderneming heeft leiderschapsposities op het gebied van de cardiologie, spoedeisende zorg en zorg op afstand, energiezuinige verlichting en nieuwe verlichtingstoepassingen; daarnaast op het gebied van scheerapparaten, mondverzorgingsproducten en huishoudelijke apparaten. Meer nieuws over Philips vindt u op www.philips.nl/nieuwscentrum.