Philips zet deuren open tijdens Dutch Technology Week 2013

juni 11, 2013

Eindhoven – Van 31 mei tot en met 7 juni organiseert Brainport Regio Eindhoven voor de tweede keer de ‘Dutch Technology Week’ (DTW). Ook Philips zet de deuren open en laat bezoekers beleven hoe leuk, uitdagend en kansrijk technologie is. Philips heeft een aantal activiteiten in petto, zoals de ‘High Tech Ontdekkingsroute’ op zaterdag 1 juni op de High Tech Campus Eindhoven en bij Philips in Best waar voor het eerst de poorten voor extern publiek open gaan. Bij Philips in Best kunnen bezoekers een demonstratiecentrum en de fabriek bezoeken. Voor de kinderen wordt op het terrein een speurtocht georganiseerd.

Stoere experimenten
In de fabrieken in Best zien bezoekers hoe levensreddende innovaties worden gemaakt en leren kinderen spelenderwijs hoe de techniek achter deze producten werkt. Met stoere experimenten en spannende ontdekkingsreizen is de HTOR ook voor hen een bijzonder avontuur. Want hoe vaak krijgen ze de kans om als een echte dokter patiënten te onderzoeken?

Night of the Nerds
Speciaal voor jongeren tussen de 15 en 20 jaar staat op donderdag 6 juni een ‘Night of the Nerds’ op het programma: een avond vol digitale ontwikkelingen en creatieve toepassingen van de nieuwste technologie. Augmented reality, brain computer interfaces en nanotechnologie: waar de gemiddelde mens zijn wenkbrauwen verbaasd optrekt, ziet de nerd meteen kansen voor gaming, elektronische muziek en hightech dancetools. Met experiences, gadgets en tech talks worden jongeren deze avond op hun wenken bediend.

Leermeester – Gezel Dag
Op vrijdag 31 mei gaan zes studenten Philips in Best bezoeken om een dag mee te lopen met de Leermeester – Gezeldag. Hierbij vergaren studenten bij Philips Healthcare veel informatie over de ontwikkeling, productie en toepassing van medische apparatuur. Op 3 juni ontmoeten studenten topvrouwen van Philips tijdens Talent Meets Top in het DTW Café.

Dutch Technology Week Flyer

Dutch Technology Week programmaboekje Philips Healthcare Best
Dutch Technology Week

Voor nadere informatie kunt u contact opnemen met:

Eric Drent
Senior Communications Manager Philips Nederland B.V
eric.drent@philips.com

Koninklijke Philips N.V. (NYSE: PHG, AEX: PHIA) is een veelzijdige onderneming die actief is op het gebied van gezondheidszorg en welzijn. De onderneming is gericht op verbetering van de kwaliteit van leven van mensen door middel van zinvolle innovaties op het terrein van gezondheidszorg, lifestyle en verlichting. Met het hoofdkantoor gevestigd in Nederland, heeft Philips – met in 2012 een omzet van EUR 24.8 miljard – wereldwijd circa 116.000 werknemers in dienst, met verkoop- en servicepunten verspreid over meer dan 100 landen. De onderneming heeft leiderschapsposities op het gebied van de cardiologie, spoedeisende zorg en zorg op afstand, energiezuinige verlichting en nieuwe verlichtingstoepassingen; daarnaast op het gebied van scheerapparaten, mondverzorgingsproducten en huishoudelijke apparaten. Meer nieuws over Philips vindt u op www.philips.nl/nieuwscentrum.