De nieuwe Saeco Moltio espressomachine: experimenteer met bonen en proef de diversiteit van koffie

juni 11, 2013

Eindhoven – Saeco, de uitvinder van de volautomatische espressomachine, introduceert de Saeco Moltio die het mogelijk maakt een luxe en gepersonaliseerde koffie te maken, gebaseerd op eigen smaakvoorkeur. De Saeco Moltio heeft een unieke verwisselbare koffiebonenhouder waardoor verschillende soorten koffiebonen eenvoudig af te wisselen zijn. De bonenhouder kan worden gevuld met verschillende boonsoorten om de smaak van de koffie af te stemmen op persoonlijke voorkeur. Via een gebruiksvriendelijk en gepatenteerd systeem plaatst men de bonenhouder met koffiebonen naar keuze. De Saeco Moltio maakt gepersonaliseerde luxe Italiaanse espresso’s, cappuccino’s, latte macchiato’s en caffè lattes die voldoen aan een breed scala koffievoorkeuren.

Bonen
De nieuwe gepatenteerde bonenhouder kan met maximaal 300 gram koffiebonen gevuld worden en wordt met een simpele klik in het apparaat geplaatst. Met de Saeco Moltio kan voor het eerst met diverse soorten koffiebonen worden geëxperimenteerd om zo de ‘perfecte koffie’ samen te stellen. De bonenhouder is eenvoudig stapelbaar en daardoor makkelijk op te bergen. Het siliconenrubberdeksel sluit de houder goed af, waardoor de koffie vers blijft. Het UV-resistent materiaal filtert schadelijke UV straling en zorgt daarmee voor het behoud van de koffiesmaak.

Malen
Koffiebonen kunnen zeer fijn tot grof gemalen worden dankzij de vijf verschillende standen van Saeco’s unieke keramische maalschijven. Daarmee kan de smaak van de koffie verder aangepast worden: een fijne maling geeft een sterkere smaak, geschikt voor een espresso, en de grof gemalen koffie geeft een mildere smaak en is perfect voor een latte macchiato. Doordat de malers van de Saeco Moltio keramisch zijn, raken ze nooit oververhit (geen verbrande koffiebonen), zijn duurzaam en werken muisstil om de bonen tot perfectie te malen. Tenslotte ‘leest’ het unieke en gepatenteerde Saeco Adapting System de dichtheid van uw boon en weet de Saeco Moltio exact hoeveel koffie er vermalen moet worden voor een perfecte Italiaanse espresso.

Melk
Met de nieuwe geïntegreerde melkkaraf van de Saeco Moltio kan men eenvoudig melk verhitten en schuimen. Het melkschuim voor de cappuccino en latte macchiato is zijdezacht en van gegarandeerd hoge kwaliteit dankzij technologie die de melk schuimt via de twee exclusieve schuimkamers in de melkkaraf. De opgeschuimde melk blijft op de ideale temperatuur om aan de espresso toe te voegen. De melkkaraf is mooi vormgegeven en heeft een inhoud van een halve liter, genoeg voor 4 cappuccino’s. Melk vloeit geleidelijk uit de karaf waardoor deze niet spettert.

De Saeco Moltio is ook verkrijgbaar met een automatische melkschuimer (cappuccinatore), voor diegene die de verwarmde melk of het melkschuim afzonderlijk wil toevoegen aan de espresso. Liefhebbers van “latte art” kunnen hun hart ophalen: de Saeco Moltio tovert melk om in heerlijke dikke melkschuim, die zonder te spatten op de espresso te schenken is.

Memofunctie
Om keer op keer te voldoen aan individuele voorkeuren is de Saeco Moltio uitgerust met een Memofunctie. Deze functie onthoudt individuele wensen voor doorlooptijd, koffiesterkte en temperatuur, waardoor eenvoudig kan worden gewisseld tussen ieders persoonlijke ideale instellingen. De Memofunctie is eenvoudig te bedienen via het display op het apparaat.

Vormgeving
De vormgeving van de Saeco Moltio bestaat uit strakke lijnen met een luxe zwarte en zilveren afwerking. Het apparaat past daardoor goed in moderne leefruimtes en sluit aan bij de huidige keukendesigntrends.

Onderhoud en capaciteit
De Saeco Moltio is snel schoon te maken en eenvoudig in onderhoud. Saeco is de uitvinder van de uitneembare zetgroep. De zetgroep (de kern van de volautomatische Saeco koffiemachines) is makkelijk uit het apparaat te halen voor onderhoud. De automatische reiniging en ontkalking verzekeren een optimale levensduur van het apparaat. Zowel de lekbak als de melkkaraf zijn vaatwasserbestendig waardoor de onderhoudsduur tot een minimum beperkt wordt.

De Saeco Moltio is in Nederland vanaf juni verkrijgbaar in drie modellen voor de onderstaande marktadviesprijzen:
Moltio met Klassieke Melkschuimer (panarello) HD8767  € 659,99 (juni 2013)
Moltio Automatische Melkschuimer (cappuccinatore) HD8768  € 709,99 (juni 2013)
Moltio One Touch Melkkaraf HD8769    € 809,99 (juni 2013)
Voor meer informatie over Saeco volautomatische espressomachines www.saeco.nl

Beancontainer

Gelieve voor persinformatie en beeldmateriaal contact op te nemen met:

Saskia Maas
Senior Manager Public Relations
E-mail: Saskia.maas@philips.com
Tel: 06-53408194

Voor consumenteninformatie kunt u contact met ons opnemen via www.philips.nl/support of via 0900 202 11 77 (€ 0,50/gesprek)

Koninklijke Philips N.V. (NYSE: PHG, AEX: PHIA) is een veelzijdige onderneming die actief is op het gebied van gezondheidszorg en welzijn. De onderneming is gericht op verbetering van de kwaliteit van leven van mensen door middel van zinvolle innovaties op het terrein van gezondheidszorg, lifestyle en verlichting. Met het hoofdkantoor gevestigd in Nederland, heeft Philips – met in 2012 een omzet van EUR 24.8 miljard – wereldwijd circa 116.000 werknemers in dienst, met verkoop- en servicepunten verspreid over meer dan 100 landen. De onderneming heeft leiderschapsposities op het gebied van de cardiologie, spoedeisende zorg en zorg op afstand, energiezuinige verlichting en nieuwe verlichtingstoepassingen; daarnaast op het gebied van scheerapparaten, mondverzorgingsproducten en huishoudelijke apparaten. Meer nieuws over Philips vindt u op www.philips.nl/nieuwscentrum.

Saeco

Saeco is a leading designer and producer of espresso machines for household and professional use. Saeco also produces and retails automatic vending machines for hot and cold beverages and snacks. Founded in Italy in 1981, the company has its headquarters and main industrial sites in Gaggio Montano, Italy and Romania. It has around 1,500 employees and five production plants producing 1.5 million machines a year. It is present in the world's leading markets with subsidiaries and local distributors in more than 90 countries. It markets its espresso machines under the brands Saeco, Gaggia and Spidem. In July 2009, Saeco International Group S.p.A. was acquired by Royal Philips Electronics. It has been part of the Coffee Business Group of Philips Consumer Lifestyle since 1 January 2011.