Philips introduceert Saeco Minuto; een volautomatische espressomachine voor compacte leefruimtes

juni 11, 2013

Eindhoven - De nieuwe Saeco Minuto is onderdeel van de nieuwe generatie volautomatische espressomachines van Saeco, speciaal bedoeld voor compacte leefruimtes. Verse koffiebonen worden door de compacte Minuto gemalen tot authentieke Italiaanse koffievariaties. De hoge capaciteit, prestaties, en stijl van de automatische espressomachine staan centraal, en geven de essentie weer van Italiaanse luxe. De Saeco Minuto staat symbool voor het “compacte wonen”, een trendy en vernieuwende manier van wonen als reactie op de steeds kleinere woonruimtes in grote steden. No-nonsense luxe, waarbij kwaliteit van de koffie centraal staat, daar draait de Saeco Minuto om.

Huiselijkheid, warmte en comfort zijn de geheimen van een fijn thuis, en dit is terug te zien in de laatste interieur- en decoratietrends. Hoewel moderne huizen steeds kleiner worden, vermindert de leefbaarheid in de huizen niet. Moderne producten maken kleiner wordende ruimtes leefbaarder en stijlvoller.

Men kan met de compacte Saeco Minuto zelfs in de kleinste huizen en leefruimtes authentieke Italiaanse espresso’s en andere koffiespecialiteiten maken. De Saeco Minuto is de enige automatische espressomachine die hoge capaciteit (1.8 liter water, 250 gram koffiebonen, genoeg voor 15 espresso’s of andere koffievariaties) combineert met een compact design (slechts 21,5 cm breed, 33 cm hoog en 42,9 cm diep). Bovendien is gebruik van de machine eenvoudig omdat het bijvullen van bonen minder vaak nodig is door de capaciteit van de machine.

Voor alle koffieliefhebbers is het mogelijk hun favoriete koffiespecialiteit te maken vanwege de technologische opties die de Saeco Minuto biedt. Modellen voorzien van een klassieke of automatische melkschuimer maken perfect geschuimde melk met precies de juiste dikte met behulp van de Melk Management-opties. “Latte art”-liefhebbers kunnen hun hart ophalen en hun koffie op de traditionele wijze maken met de klassieke melkschuimer. Het is ook mogelijk dit volledig automatisch te doen met de nieuw gepatenteerde automatische melkschuimer. De dikke geschuimde melk is zijdezacht en blijft van hoge kwaliteit dankzij de exclusieve, gepatenteerde cyclonische kamer. Hierdoor blijft het melkschuim op de ideale temperatuur en spettert het niet. Nadat de melk is geschuimd zet de machine, uitgerust met snel verwarmde boiler, in een oogwenk een espresso als de basis voor cappuccino of latte macchiato.

Malen
Koffiebonen kunnen zeer fijn tot grof gemalen worden dankzij de vijf verschillende standen van Saeco’s keramische koffiemalers. Daarmee kan de smaak van de koffie verder aangepast worden: een fijne maling geeft een sterkere smaak, geschikt voor een robuuste espresso, en de grof gemalen koffie geeft een mildere smaak die perfect is voor een café crème. Doordat de malers van de Saeco Minuto keramisch zijn, raken ze nooit oververhit (geen verbrande koffiebonen), zijn duurzaam en werken muisstil om de bonen tot in perfectie te malen. Doordat de mondstukken verstelbaar zijn (70-145 mm) vloeit de koffie zonder te spetteren of knoeien in ieder kopje, ongeacht maat of vorm. Tenslotte ‘leest’ het unieke en gepatenteerde Saeco Adapting System de dichtheid van de boon en weet de Saeco Minuto exact hoeveel koffie er vermalen moet worden voor een perfecte Italiaanse espresso. Zo blijft men dag na dag genieten van verse luxe koffievariaties zoals deze in Italië worden gemaakt.

Memofunctie
Om keer op keer te voldoen aan individuele voorkeuren is de Saeco Minuto uitgerust met een Memofunctie. Deze functie onthoudt voorkeur voor koffiespecialiteit en individuele wensen voor doorlooptijd, koffiesterkte en temperatuur. Hiermee kan men eenvoudig wisselen tussen meerdere persoonlijke instellingen en voorkeuren. De Memofunctie is via een eenvoudige display te bedienen. Met een enkele bediening maakt de Saeco Minuto een eindeloze variatie aan espresso’s, macchiato’s, cappuccino’s, latte macchiato’s of geschuimde zijdezachte melk.

Onderhoud en schoonmaak
Saeco heeft intelligente oplossingen ontwikkeld om schoonmaak- en onderhoudstijd te minimaliseren zodat men maximaal kan genieten van de Saeco Minuto. De volledig automatische reiniging en ontkalking verzekeren een optimale levensduur van het apparaat. Zowel de lekbak als de koffiebak zijn vaatwasserbestendig waardoor onderhoudsduur tot een minimum beperkt wordt. Ten slotte is de zetgroep (de kern van de volautomatische Saeco-koffiemachines) gemakkelijk uit het apparaat te halen voor regulier onderhoud.

De Saeco Minuto is in Nederland verkrijgbaar in drie modellen voor de onderstaande marktadviesprijzen:

Minuto pure HD8760: €359,99 (aug/sept 2013)

Minuto met klassieke melkschuimer HD8761: €409,99 (mei 2013)

Minuto met automatische melkschuimer HD8762: €459,99 (mei 2013)

Minuto met geintegreerde melkkaraf HD8763: €559,99 (aug/sept 2013)

Voor meer informatie over Saeco volautomatische espressomachines www.saeco.nl.

Koninklijke Philips N.V. (NYSE: PHG, AEX: PHIA) is een veelzijdige onderneming die actief is op het gebied van gezondheidszorg en welzijn. De onderneming is gericht op verbetering van de kwaliteit van leven van mensen door middel van zinvolle innovaties op het terrein van gezondheidszorg, lifestyle en verlichting. Met het hoofdkantoor gevestigd in Nederland, heeft Philips – met in 2012 een omzet van EUR 24.8 miljard – wereldwijd circa 116.000 werknemers in dienst, met verkoop- en servicepunten verspreid over meer dan 100 landen. De onderneming heeft leiderschapsposities op het gebied van de cardiologie, spoedeisende zorg en zorg op afstand, energiezuinige verlichting en nieuwe verlichtingstoepassingen; daarnaast op het gebied van scheerapparaten, mondverzorgingsproducten en huishoudelijke apparaten. Meer nieuws over Philips vindt u op www.philips.nl/nieuwscentrum.

Saeco

Saeco is a leading designer and producer of espresso machines for household and professional use. Saeco also produces and retails automatic vending machines for hot and cold beverages and snacks. Founded in Italy in 1981, the company has its headquarters and main industrial sites in Gaggio Montano, Italy and Romania. It has around 1,500 employees and five production plants producing 1.5 million machines a year. It is present in the world's leading markets with subsidiaries and local distributors in more than 90 countries. It markets its espresso machines under the brands Saeco, Gaggia and Spidem. In July 2009, Saeco International Group S.p.A. was acquired by Royal Philips Electronics. It has been part of the Coffee Business Group of Philips Consumer Lifestyle since 1 January 2011..