Algemene vergadering van Aandeelhouders Philips 2013

mei 7, 2013

Amsterdam – Koninklijke Philips Electronics N.V. (NYSE: PHG, AEX: PHIA) heeft bekendgemaakt dat de vandaag gehouden Algemene vergadering van Aandeelhouders (AvA) goedkeuring heeft verleend aan het voorstel om de statuten van de onderneming aan te passen teneinde de bedrijfsnaam te kunnen wijzigen van Koninklijke Philips Electronics N.V. naar Koninklijke Philips N.V. (Royal Philips). Tevens heeft de AvA ingestemd met de herbenoemingen van Christine Poon, James Schiro en Jeroen van der Veer als leden van de Raad van Commissarissen met ingang van de sluiting van de AvA 2013.

De AvA keurde het voorstel van Philips goed om in 2013 een dividend over 2012 van EUR 0,75 per aandeel uit te keren. Het dividend zal naar keuze van de aandeelhouder worden uitgekeerd in contanten of aandelen. Hier vindt u meer informatie over het optionele dividend. Daarnaast stemde de AvA in met het aangepaste Long-Term Incentive Plan voor de Raad van Bestuur. Ook alle overige voorstellen die aan de aandeelhouders zijn voorgelegd, werden aangenomen.

Voor meer informatie over Philips' Algemene vergadering van Aandeelhouders 2013 kunt u terecht op deze website. Aanvullende informatie over de samenstelling van de Raad van Bestuur, het Executive Committee, de Raad van Commissarissen en de resultaten van Philips over 2012 is opgenomen in het Philips-jaarverslag 2012 (publicatiedatum 25 februari 2013).

Joost Akkermans
Philips Corporate Communications
E-mail: joost.akkermans@philips.com

Koninklijke Philips Electronics N.V. (NYSE: PHG, AEX: PHIA) is een veelzijdige onderneming die actief is op het gebied van gezondheidszorg en welzijn. De onderneming is gericht op verbetering van de kwaliteit van leven van mensen door middel van zinvolle innovaties op het terrein van gezondheidszorg, lifestyle en verlichting. Met het hoofdkantoor gevestigd in Nederland, heeft Philips – met in 2012 een omzet van EUR 24.8 miljard – wereldwijd circa 116.000 werknemers in dienst, met verkoop- en servicepunten verspreid over meer dan 100 landen. De onderneming heeft leiderschapsposities op het gebied van cardiale zorg, acute zorg en thuiszorg, energiezuinige verlichtingsoplossingen en nieuwe verlichtingstoepassingen, alsmede op het gebied van scheerapparaten & haartrimmers en mondverzorgingsproducten. Meer nieuws over Philips vindt u op www.philips.nl/nieuwscentrum.

Forward-looking statements

This release may contain certain forward-looking statements with respect to the financial condition, results of operations and business of Philips and certain of the plans and objectives of Philips with respect to these items. By their nature, forward-looking statements involve risk and uncertainty because they relate to events and depend on circumstances that will occur in the future and there are many factors that could cause actual results and developments to differ materially from those expressed or implied by these forward-looking statements.