Nieuwe elektrische Comfort-borstkolven en Natural-fles van Philips AVENT, grote stap vooruit om borst- en flesvoeding te combineren

mei 2, 2013

Eindhoven – Philips AVENT, het merk dat wereldwijd het meest door moeders wordt aanbevolen, introduceert twee innovatieve electrische Comfort-borstkolven en een 330ml Natural-voedingsfles. Dankzij het bijzondere ontwerp van de nieuwe Comfort-borstkolf kunnen moeders gemakkelijk en meer ontspannen melk afkolven, terwijl de Natural-fles de tepel van de moeder nabootst dankzij de brede, tepelvormige speen en het innovatieve ontwerp met doeltreffende 'bloemblaadjes'.

Philips AVENT brengt deze nieuwe producten op de markt om moeders te helpen bij het combineren van borst- en flesvoeding. Philips AVENT is sinds de introductie van het merk in 1984 verantwoordelijk voor een lange reeks primeurs op het gebied van babyvoeding.

Met de Comfort-borstkolf van Philips AVENT kunnen moeders in een comfortabele, achterover leunende positie afkolven in plaats van voorover leunend. Het grotere gebruiksgemak van deze borstkolf stimuleert de melkafgifte, helpt moeders om hun baby langer en meer borstvoeding te geven en vermindert de kans op rugpijn.

De Comfort-borstkolf is nu als elektrische variant verkrijgbaar, zowel als afzonderlijke kolf en als set van twee. Er is ook een handmatig te bedienen variant van de Philips AVENT Comfort-borstkolf.

Volgens een internationaal onderzoek, uitgevoerd door Philips AVENT en het Philips Center for Health and Well-being, stopt 23% van alle moeders in de eerste drie maanden met borstvoeding omdat het te pijnlijk wordt. Comfort wordt algemeen erkend als essentieel voor succesvol afkolven.

De elektrische uitvoering van de Comfort-borstkolf beschikt over vier standaardinstellingen (voor stimulatie van de melkafgifte en lage, gemiddelde en krachtige zuigwerking) voor optimaal comfort en effectiviteit. Moeders kunnen dus zelf kiezen welke instelling voor hen het meest geschikt is. Het elektrische model heeft een stille motor die een aangenaam geluid produceert, waardoor de gebruikster zich gemakkelijker kan ontspannen en beter kan afkolven. Ook handmatig afkolven wordt comfortabeler en minder vermoeiend dankzij de uniek vormgegeven handgreep van de handmatige uitvoering van de Comfort-borstkolf, die met één zachte druk op de knop kan worden bediend. De kolf kan dichter bij het lichaam worden gehouden voor een meer ontspannen positie van de handen en armen.

De Natural-voedingsfles is sinds september 2012 op de markt in 125ml en 260ml fles maar is nu ook in een 330ml variant beschikbaar. De tepelvormige speen bootst de natuurlijke vorm van de borst na en zorgt ervoor dat de moeder haar baby makkelijker kan aanleggen. Hierdoor kunnen moeders borst- en flesvoeding gemakkelijker afwisselen, wat zorgt voor een tevreden baby en meer gemoedsrust bij de moeder. De Natural-voedingsfles is tevens voorzien van een uniek reliëf in de vorm van 'bloemblaadjes' aan de binnenzijde van de zachte siliconen speen. Dit verhoogt de flexibiliteit en zachtheid van de speen en voorkomt inklappen.

Compatibele producten. De Natural-voedingsfles is perfect te combineren met de Philips AVENT Comfort-borstkolven. Om het nog gemakkelijker te maken om borst- en flesvoeding af te wisselen, kunnen de Comfort-borstkolven namelijk eenvoudig worden bevestigd op alle flessen en houders van Philips AVENT. Hierdoor is overgieten niet nodig en gaat er geen kostbare melk verloren. Bovendien hoeven er niet onnodig veel houders te worden gesteriliseerd. Dit bespaart tijd en maakt het leven gemakkelijker voor drukke ouders.

Het materiaal waaruit de fles bestaat (polypropyleen) is vrij van bisfenol A.

My Baby & Me app. Sinds de introductie van het merk in 1984 heeft Philips AVENT vele hoogwaardige producten voor babyverzorging en -voeding ontwikkeld in samenwerking met vooraanstaande borstvoedingsdeskundigen. Philips AVENT heeft onlangs 'My Baby & Me' ontwikkeld, een speciale applicatie voor mobiele telefoons die gratis kan worden gedownload. De app is vooralsnog alleen beschikbaar voor iPhones™ en biedt diverse functies waarmee ouders de ontwikkeling van hun baby kunnen volgen van de eerste maanden tot de peutertijd.

Adviesprijzen
Philips AVENT electrische Comfort-borstkolf enkel SCF332 – € 149,99
Philips AVENT electrische Comfort-borstkolf dubbel SCF334 – € 379,99
Philips AVENT Comfort-handpomp SCF330/20 – € 59,99