Nieuwe keukentoestellen van Philips en Jamie Oliver

april 4, 2013

Eindhoven - Philips introduceert met trots een nieuwe reeks handige keukentoestellen, ontwikkeld in samenwerking met Jamie Oliver. ‘Jamie's Tools by Philips | Jamie Oliver' zijn fraai vormgegeven, krachtige en gebruiksvriendelijke keukentoestellen die waar voor hun geld bieden en voor minder stress in de keuken zorgen.

Voor Jamie Oliver was het vooral belangrijk om betrouwbare en betaalbare producten te ontwikkelen die eenvoud combineren met topprestaties en een fraaie vormgeving. "Ik wil mensen aanmoedigen om plezier te hebben bij het koken en om deze producten met vertrouwen te gebruiken", vertelt Jamie. "Daarnaast wilde ik een portfolio toestellen ontwerpen die ik echt zelf in mijn keuken zou willen gebruiken. Ik heb elk toestel een prachtig korenblauw accent gegeven dat perfect past bij een strakke retro-vormgeving. Deze toestellen zijn bedoeld om mee te pronken, niet om in een keukenkastje te verstoppen. Ze zijn heel gemakkelijk in gebruik, en ik kan niet wachten tot mensen ze gaan proberen. Ik ben er namelijk van overtuigd dat ze drukke gezinnen zullen helpen om elke dag een verse maaltijd op tafel te zetten. Dit portfolio is volgens mij echt een schot in de roos."

Het portfolio 'Jamie's Tools by Philips | Jamie Oliver' bestaat uit een staafmixer, een keukenmachine, een blender en een stoomkoker en combineert degelijk vakmanschap met innovatie. De toestellen werden speciaal ontwikkeld voor drukke gezinnen en worden alle vier geleverd met een aantal exclusieve recepten van Jamie Oliver, zodat je makkelijk verse maaltijden kan bereiden waar het hele gezin gek op zal zijn.

De staafmixer (HR1680) is uitgerust met de innovatieve ProMix-technologie en superscherpe messen met titaniumcoating voor een mooi glad resultaat. Hiermee kan je bijvoorbeeld snel en eenvoudig een authentieke Italiaanse pastasaus of een hartige bloemkool-kaassoep bereiden. De staafmixer kan rechtstreeks in een (steel)pan of diepe braadslee worden gebruikt voor perfecte jus en is ook ideaal om kleine porties van allerlei vloeibare delicatessen te bereiden, van sladressing tot heerlijke verse pesto.

Aanbevolen verkoopprijs: € 69,99.

Met deze uiterst gebruiksvriendelijke blender (HR2172) kan je verrukkelijke smoothies met mango en framboos maken, of erwtensoep met munt en bacon, of een heerlijke guacamole om je vingers bij af te likken. De zeer duurzame gekartelde messen met titaniumcoating werden ontworpen om snel en zorgvuldig smaken te combineren, met een fluweelzacht resultaat.

Aanbevolen verkoopprijs: € 89,99.

Voor een voedzame lunch of diner kan je aan de slag met de stoomkoker (HD9132), die voorzien is van innovatieve openingen die de hete stoom veilig laten ontsnappen. Hiermee kan je bijvoorbeeld salade niçoise maken, Jamie’s witte vis met citroenrasp of Japanse gyoza-noedels gevuld met kip en groenten. Wil je echt indruk maken? Probeer dan de 'Flavour Booster'-functie om de stoom te verrijken met kruiden en specerijen en jouw favoriete gerechten zo een subtiele smaaktoets mee te geven.

Aanbevolen verkoopprijs: € 69,99.

Deze keukenmachine (HR7782) is voorzien van diverse hulpstukken, waaronder een citruspers voor vers sinaasappelsap, een hulpstuk om deeg te kneden, en een metalen klopper met twee gardes voor eiwit en slagroom. Zo kan je zonder stress allerlei gerechten bereiden, van een sappige bieten-appelsalade tot pastadeeg. Het innovatieve kartelmes werd speciaal ontwikkeld voor de bereiding van gezonde ijsdesserts, bijvoorbeeld met yoghurt en diepvries rode vruchten.

Aanbevolen verkoopprijs: € 154,99.

De toestellen uit het portfolio 'Jamie’s Tools by Philips | Jamie Oliver' bieden drukke thuiskoks extra kookplezier. Ze worden geleverd met zorgvuldig geselecteerde recepten om direct aan de slag te kunnen en je gezin en vrienden te trakteren op heerlijke zelfbereide gerechten.

Staafmixer (HR 1680)

Blender (HR2172)

Stoomkoker (HD9132)

Keukenmachine (HR7782)

Jamie Oliver Range

Gelieve voor verdere persinformatie en beeldmateriaal contact op te nemen met:

Saskia Maas
Senior PR Manager Philips
Saskia.maas@philips.com
Tel: 040-2785030

Voor consumenteninformatie kunt u contact met ons opnemen via www.philips.nl/support of via 0900 202 11 77 (€ 0,50/gesprek)

Koninklijke Philips Electronics N.V. (NYSE: PHG, AEX: PHI) is een veelzijdige onderneming die actief is op het gebied van gezondheidszorg en welzijn. De onderneming is gericht op verbetering van de kwaliteit van leven van mensen door middel van zinvolle innovaties op het terrein van gezondheidszorg, lifestyle en verlichting. Met het hoofdkantoor gevestigd in Nederland, heeft Philips – met in 2012 een omzet van EUR 24.8 miljard – wereldwijd circa 118.000 werknemers in dienst, met verkoop- en servicepunten verspreid over meer dan 100 landen. De onderneming heeft leiderschapsposities op het gebied van cardiale zorg, acute zorg en thuiszorg, energiezuinige verlichtingsoplossingen en nieuwe verlichtingstoepassingen, alsmede op het gebied van scheerapparaten en haartrimmers, home & portable entertainment en mondverzorgingsproducten. Meer nieuws over Philips vindt u op www.philips.nl/nieuwscentrum.