HomeCooker, cocreatie van Philips en Jamie Oliver nu in Nederland te koop

Een volledig nieuwe manier om thuis verse maaltijden te bereiden

april 4, 2013

Eindhoven – Vanaf nu is de HomeCooker ook in Nederland te koop. De HomeCooker is een revolutionair toestel dat een volledig nieuwe manier biedt om thuis verse maaltijden te bereiden. De HomeCooker - een cocreatie van Philips en Jamie Oliver - is een uniek, multifunctioneel toestel dat zowel de voorbereiding als het eigenlijke koken voor zijn rekening neemt, zodat je zelfs op de drukste dagen een verse, huisbereide maaltijd op tafel kan zetten. De HomeCooker kookt, roert, stoomt en bakt zonder dat je erbij hoeft te blijven, waardoor jij van extra quality time kan genieten.

De HomeCooker werd ontwikkeld om drukke gezinnen te helpen lekkere, verse, zelfgemaakte maaltijden op tafel te zetten en samen van meer quality time te kunnen genieten. Het toestel is onovertroffen in zijn vermogen om meerdere handelingen tegelijk uit te voeren, inclusief automatisch roeren dankzij de nieuwe AutoStir-technologie. De unieke roerarm zorgt voor een extra paar handen in de keuken en roert de ingrediënten voortdurend, voor een optimale bereiding. De PerfectTemp-technologie en de QuickSet-timer zorgen ervoor dat je de temperatuur (40 tot 250°C) kan instellen tot wel 99 minuten. Eindeloos in de keuken staan is niet meer nodig; laat de HomeCooker voortaan het werk doen!

De HomeCooker schakelt zichzelf automatisch uit wanneer je maaltijd klaar is, zodat je jouw kinderen verder kan helpen met hun huiswerk, het telefoontje met je moeder of vriendin rustig kan afronden, of nog enkele minuutjes langer in bad kan blijven liggen zonder je zorgen te maken dat je eten zou aanbranden.

De HomeCooker kan worden voorzien van een optionele snijtoren - enkel beschikbaar via de Philips Online Shop - die ingrediënten snijdt en direct toevoegt aan de roestvrijstalen pan, op elk moment van de bereiding. De 5-in-1 DirectCut-functie snijdt, hakt of raspt groenten, kaas en vlees. Het bereiden van heerlijke maaltijden met verse ingrediënten, zelfs op drukke en lange dagen, kon niet eenvoudiger.

"We weten allemaal hoe lastig het kan zijn om elke dag een verse, zelfbereide maaltijd op tafel te zetten, vooral voor ouders die veel ballen tegelijk in de lucht moeten houden", legt Jamie Oliver uit. "Vaak ben je gedwongen om te kiezen tussen tijd doorbrengen met je gezin of een verse maaltijd op tafel zetten. Dankzij de HomeCooker is dit dilemma voortaan verleden tijd, je kan het nu gewoon allebei!

Of je nu een beginner bent of een meer ervaren thuiskok, de HomeCooker haalt de druk van de ketel. Omdat het apparaat zelf roert, ben je niet meer aan het fornuis gebonden, terwijl je toch je creativiteit en liefde in je maaltijden kwijt kan."

De HomeCooker wordt geleverd met een exclusief kookboek met recepten die speciaal door Jamie Oliver werden ontwikkeld om jou te helpen uiteenlopende gerechten voor ontbijt, lunch en avondeten te bereiden. Op www.philips.com/homecooker kan je bovendien extra recepten downloaden - voor extra inspiratie of om indruk te maken op je gezin of vrienden - of meekoken met Jamie Oliver dankzij een reeks video's waarin hij zijn favoriete recepten met de HomeCooker bereidt.

De HomeCooker heeft een intuïtieve gebruikersinterface die je begeleidt bij de bereiding van diverse recepten: pastagerechten, curry's, risotto, stoofpotjes, groenten, soep en nog veel meer.

De HomeCooker (HR1040) is vanaf maart 2013 verkrijgbaar voor de aanbevolen verkoopprijs van € 309,99. De snijtoren voor de HomeCooker (HR1055) is enkel beschikbaar via de Philips Online Shop, voor de aanbevolen verkoopprijs van € 109,99.

HomeCooker (HR1040)

Philips HomeCooker

Gelieve voor verdere persinformatie en beeldmateriaal contact op te nemen met:

Saskia Maas
Senior PR Manager Philips
Saskia.maas@philips.com
Tel: 040-2785030

Voor consumenteninformatie kunt u contact met ons opnemen via www.philips.nl/support of via 0900 202 11 77 (€ 0,50/gesprek)

Koninklijke Philips Electronics N.V. (NYSE: PHG, AEX: PHIA) is een veelzijdige onderneming die actief is op het gebied van gezondheidszorg en welzijn. De onderneming is gericht op verbetering van de kwaliteit van leven van mensen door middel van zinvolle innovaties op het terrein van gezondheidszorg, lifestyle en verlichting. Met het hoofdkantoor gevestigd in Nederland, heeft Philips – met in 2012 een omzet van EUR 24.8 miljard – wereldwijd circa 118.000 werknemers in dienst, met verkoop- en servicepunten verspreid over meer dan 100 landen. De onderneming heeft leiderschapsposities op het gebied van cardiale zorg, acute zorg en thuiszorg, energiezuinige verlichtingsoplossingen en nieuwe verlichtingstoepassingen, alsmede op het gebied van scheerapparaten en haartrimmers, home & portable entertainment en mondverzorgingsproducten. Meer nieuws over Philips vindt u op www.philips.nl/nieuwscentrum..