Bekend beeld het Lampenmaakstertje heeft nieuwe plek in Philips museum

maart 29, 2013

Eindhoven – Het bekende beeld het Lampenmaakstertje is vandaag verhuisd van haar locatie op de hoek van de Emmasingel en Mathildelaan in Eindhoven naar een prominente plek in het Philips museum. Dit gebeurde in de aanloop naar de opening van het museum door H.M. de Koningin op vrijdag 5 april. Op haar nieuwe locatie zal het Philips-meisje de bezoekers van het museum verwelkomen.

Het beeld werd in 1966 door gepensioneerden geschonken aan het bedrijf. Het staat symbool voor alle vrouwen die vroeger in de Philipsfabrieken hebben gewerkt. Het ging dan vooral om nog jonge meisjes die met hun kleine, smalle vingers in staat waren de binnenkant van de lampen te bewerken.

Het Philips museum laat de bezoeker de ontwikkeling van het wereldconcern beleven, vanaf de start in 1891 tot en met de innovaties van morgen. Een belangrijk element in deze historie zijn de lampenmaaksters.

Verhuizing Lampenmaakstertje

Voor meer informatie:

Eric Drent
Woordvoerder Philips Benelux
E-mail: eric.drent@philips.com

Mark Grispen
Manager communications Philips museum
E-mail: mark.grispen@philips.com

Koninklijke Philips Electronics N.V. (NYSE: PHG, AEX: PHIA) is een veelzijdige onderneming die actief is op het gebied van gezondheidszorg en welzijn. De onderneming is gericht op verbetering van de kwaliteit van leven van mensen door middel van zinvolle innovaties op het terrein van gezondheidszorg, lifestyle en verlichting. Met het hoofdkantoor gevestigd in Nederland, heeft Philips – met in 2012 een omzet van EUR 24.8 miljard – wereldwijd circa 118.000 werknemers in dienst, met verkoop- en servicepunten verspreid over meer dan 100 landen. De onderneming heeft leiderschapsposities op het gebied van cardiale zorg, acute zorg en thuiszorg, energiezuinige verlichtingsoplossingen en nieuwe verlichtingstoepassingen, alsmede op het gebied van scheerapparaten en haartrimmers, home & portable entertainment en mondverzorgingsproducten. Meer nieuws over Philips vindt u op www.philips.nl/nieuwscentrum.

Over Philips museum

Het Philips museum is het museum van Koninklijke Philips Electronics N.V.. Gevestigd in de eerste gloeilampenfabriek van Philips in het centrum van Eindhoven. De tentoonstelling in het museum neemt de bezoekers mee op de reis door het Philips verhaal. Een verhaal over innovaties en ambitieus ondernemerschap. Vanaf de start van de onderneming in 1891 tot en met de innovaties van morgen. Meer informatie is te vinden op: www.philips-museum.com.