Philips Wake-up Light wint meest prestigieuze Red Dot Design Award 2013

Maar liefst 22 productontwerpen van Philips slepen Red Dot Award in de wacht

maart 20, 2013

Eindhoven – Koninklijke Philips Electronics N.V. (NYSE: PHG, AEX: PHI) maakt met trots bekend dat 22 Philips-producten dit jaar zijn bekroond met een prestigieuze Red Dot Award voor productontwerp.

De jury heeft ontwerpen van de Philips-sectoren Consumer Lifestyle, Lighting en Healthcare bekroond. Klik hier voor  een volledig overzicht van de prijswinnende producten.

De Philips Wake-up Light sleepte de meest  prestigieuze Red-Dot-onderscheiding in de wacht, 'Best of the Best', die wordt toegekend aan de allerbeste producten binnen een bepaalde categorie. Dit eerbetoon past uitstekend bij de populaire Wake-up Light, met een vernieuwd ontwerp dat is ontwikkeld met zeer veel aandacht voor de perfecte combinatie van vorm en functie.

Ivo de Mas, Senior Consumer Marketing Manager voor de Wake-up Light, is trots op de onderscheiding: "Ik ben zeer verheugd dat we een prijswinnend product hebben ontwikkeld dat gebruikers een onovertroffen ervaring biedt dankzij een optimale combinatie van functionaliteit en fraaie vormgeving." De Wake-up Light werd eerder bekroond met een iF Product Design Award 2013 en een Erkenning Goed Industrieel Ontwerp (GIO) 2012.

"Het binnenslepen van deze 'Best of the Best'-onderscheiding is echt een mijlpaal voor het iconische ontwerp van de Wake-up Light", aldus Sean Carney, Chief Design Officer bij Philips. "Met de Red Dot Design Awards erkent de sector onze inzet en reputatie op het gebied van topdesign, en in het geval van de Wake-up Light ook onze voortdurende zoektocht naar manieren waarop licht het leven van mensen kan verrijken."

De Red Dot Awards worden op 1 juli 2013 in het Duitse Essen uitgereikt tijdens een feestelijk gala.

De Design Backgrounder biedt  meer informatie over het ontwerp en de ontwikkelingsgeschiedenis van de Wake-up Light.  Design Backgrounder

Over de Red Dot Design Awards

Met meer dan 4.600 inzendingen uit ruim 50 landen behoren de internationale Red Dot Design Awards tot de grootste en meest prestigieuze designwedstrijden ter wereld. De jury bestaat uit designdeskundigen met een internationale reputatie en een achtergrond die hen in staat stelt om de specifieke interculturele aspecten van design te beoordelen. De Red Dot Awards voor productontwerp worden uitgereikt in 19 productcategorieën; jaarlijks dingen er ca. 1.800 producten mee naar de felbegeerde prijzen. De bekroonde ontwerpen worden online gepresenteerd, in het Red Dot Design Museum in Duitsland aan het publiek getoond, en opgenomen in het Red Dot Awards-jaarboek. Klik hier voor  meer informatie over de Red Dot Design Awards.

Ange Dunselman
Philips Design Communications
Tel: +31 (0)62032 4488  or Philips Design Tel: +31 (0)40 27 49200
E-mail: ange.dunselman@philips.com

Koninklijke Philips Electronics N.V. (NYSE: PHG, AEX: PHI) is een veelzijdige onderneming die actief is op het gebied van gezondheidszorg en welzijn. De onderneming is gericht op verbetering van de kwaliteit van leven van mensen door middel van zinvolle innovaties op het terrein van gezondheidszorg, lifestyle en verlichting. Met het hoofdkantoor gevestigd in Nederland, heeft Philips – met in 2012 een omzet van EUR 24.8 miljard – wereldwijd circa 118.000 werknemers in dienst, met verkoop- en servicepunten verspreid over meer dan 100 landen. De onderneming heeft leiderschapsposities op het gebied van cardiale zorg, acute zorg en thuiszorg, energiezuinige verlichtingsoplossingen en nieuwe verlichtingstoepassingen, alsmede op het gebied van scheerapparaten en haartrimmers, home & portable entertainment en mondverzorgingsproducten. Meer nieuws over Philips vindt u op www.philips.nl/nieuwscentrum.