Philips brengt beleggers en financieel analisten op de hoogte van nieuwste ontwikkelingen in Healthcare-sector

maart 19, 2013

Boston, Massachusetts, Verenigde Staten – Tijdens een bijeenkomst met beleggers en financieel analisten vandaag in Boston zal Koninklijke Philips Electronics N.V. (NYSE: PHG, AEX: PHIA) de financiële markten op de hoogte brengen van de voortgang die is geboekt in het kader van Accelerate!, het Philips-programma voor verandering en resultaatverbetering. Daarna zal een uitgebreid overzicht worden gegeven van de nieuwste ontwikkelingen binnen de Healthcare-sector van Philips.

Na de uiteenzetting door Philips Chief Executive Officer Frans van Houten over de mogelijkheden en op korte termijn te ondernemen acties om te komen tot resultaatverbetering zal Chief Financial Officer Ron Wirahadiraksa de laatste stand van zaken bespreken over de initiatieven van de onderneming voor kostenvermindering en productiviteitsverbetering.

Op de bijeenkomst zal door Deborah DiSanzo, Chief Executive Officer van Philips Healthcare, en haar managementteam een uiteenzetting worden gegeven over marktkansen en de zakelijke prioriteiten voor de Healthcare-sector.

De presentaties in Boston beginnen om 8.10 uur lokale tijd (13:10 uur CET). Via deze link kunt u de webcast beluisteren en de presentaties downloaden die tijdens de bijeenkomst zullen worden gebruikt.

Steve Klink
Philips Corporate Communications
Tel.: +31 20 5977415
E-mail: steve.klink@philips.com

Koninklijke Philips Electronics N.V. (NYSE: PHG, AEX: PHI) is een veelzijdige onderneming die actief is op het gebied van gezondheidszorg en welzijn. De onderneming is gericht op verbetering van de kwaliteit van leven van mensen door middel van zinvolle innovaties op het terrein van gezondheidszorg, lifestyle en verlichting. Met het hoofdkantoor gevestigd in Nederland, heeft Philips – met in 2011 een omzet van EUR 22,6 miljard – wereldwijd circa 122.000 werknemers in dienst, met verkoop- en servicepunten verspreid over meer dan 100 landen. De onderneming is marktleider op het gebied van cardiale zorg, acute zorg en thuiszorg, energiezuinige verlichtingsoplossingen en nieuwe verlichtingstoepassingen, alsmede op het gebied van scheerapparaten en haartrimmers, portable entertainment en mondverzorgingsproducten. Meer nieuws over Philips vindt u op http://www.philips.nl/nieuwscentrum.