Philips slaapexpert geeft adviezen om beter in te slapen en lekkerder door te slapen tijdens Facebook en Twitter spreekuur op Wereld Slaapdag

maart 14, 2013

Eindhoven - Geen thrillers voor het slapen gaan. Lezen kan helpen om in slaap te vallen, maar wel op voorwaarde dat het boek niet te spannend is. Veel licht en beweging overdag zijn goed voor de slaap ’s nachts. Het zijn slechts enkele van de tips die Philips-slaapexpert en wetenschapper Roy Raymann voor mensen heeft tijdens het Facebook en Twitter spreekuur dat Philips organiseert op Wereld Slaapdag 2013 op vrijdag 15 maart.

Mensen die moeite hebben met inslapen of doorslapen kunnen morgen tussen 13.00 uur en 14.00 uur allerhande adviezen krijgen vanuit het bedrijf dat de Wake-up Light ontwikkelde en wereldwijd nummer één is in oplossingen voor mensen met de chronisch slaapstoornis slaapapneu.

Het aantal mensen dat in het Westen met chronische slaapstoornissen kampt, is gegroeid tot vijftien tot vijfentwintig procent van de populatie. Meer en meer mensen hebben moeite om in slaap te vallen of in slaap te blijven. Een chronische aandoening zoals slaapapneu behoort inmiddels tot de vijf belangrijkste slaapstoornissen. Philips wil deze mensen helpen te genieten van een goede nachtrust door naast zijn oplossingen voor slaap en waak zijn kennis en expertise te delen tijdens een spreekuur op Facebook en Twitter.

Roy Raymann (1971) studeerde Biologische Psychologie aan de Universiteit van Utrecht. Na zijn studie verdiepte hij zich in de biologische oorzaken van werkgerelateerde vermoeidheid. Eind 1999 begon hij zijn werk op het gebied van slaaponderzoek. Hij keek onder meer naar de relatie tussen lichaamstemperatuur en slaap. Raymann is lid van de Nederlandse Vereniging voor Slaap - Waak Onderzoek. Binnen Philips richt de slaapexpert zich onder andere op de ontwikkeling van niet-farmacologische oplossingen voor slaap.

Datum: vrijdag 15 maart 2013
Tijdstip: 13.00 uur - 14.00 uur

Facebook even: https://www.facebook.com/events/346719455433479/
Twitter: www.twitter.com/PhilipsNL

Meer informatie:

Philips Benelux
Joost Maltha
E-mail: joost.maltha@philips.com

Koninklijke Philips Electronics N.V. (NYSE: PHG, AEX: PHI) is een veelzijdige onderneming die actief is op het gebied van gezondheidszorg en welzijn. De onderneming is gericht op verbetering van de kwaliteit van leven van mensen door middel van zinvolle innovaties op het terrein van gezondheidszorg, lifestyle en verlichting. Met het hoofdkantoor gevestigd in Nederland, heeft Philips – met in 2011 een omzet van EUR 22,6 miljard – wereldwijd circa 122.000 werknemers in dienst, met verkoop- en servicepunten verspreid over meer dan 100 landen. De onderneming is marktleider op het gebied van cardiale zorg, acute zorg en thuiszorg, energiezuinige verlichtingsoplossingen en nieuwe verlichtingstoepassingen, alsmede op het gebied van scheerapparaten en haartrimmers, portable entertainment en mondverzorgingsproducten. Meer nieuws over Philips vindt u op www.philips.nl/nieuwscentrum.