Philips introduceert de In.Sight Baby Monitor met app-functionaliteit

maart 12, 2013

Eindhoven – Philips presenteert de nieuwe In.Sight Baby Monitor (B120), een videocamera waarmee ouders een oogje kunnen houden op hun kostbaarste bezit. De In.Sight Baby Monitor maakt videobeelden en die vervolgens makkelijk via een app bekeken kunnen worden. Hiermee kunnen ouders hun baby en de kinderkamer vanaf elke locatie in de gaten houden.

De In.Sight Baby Monitor is bekroond met een CES Innovations Award 2013 en is geschikt voor de iPhone® en iPad®. Het is daarmee de ideale accessoire voor elke kinderkamer. Met de In.Sight Baby Monitor kunt u op elke locatie via uw iPhone of iPad kijken of luisteren naar uw baby, wat dit de ultieme babyfoon voor de smartphone-generatie maakt. Ouders kunnen de app zo instellen dat ze worden gewaarschuwd wanneer hun baby beweegt of geluid maakt, zodat ze weten wanneer hun baby wakker is of ligt te huilen, zelfs wanneer ze niet in de buurt van de kinderkamer zijn.

Met de HD-videokwaliteit kunt u uw kind in detail zien, en dankzij de nachtzicht-functionaliteit kunt u ook ‘s nachts een oogje op de kleine houden voor nog meer gemoedsrust. De groothoeklens geeft u de zekerheid dat uw kind altijd in beeld is, en dankzij de digitale inzoomfunctie ontsnapt geen detail aan uw aandacht.

In tegenstelling tot traditionele babyfoons biedt de In.Sight Baby Monitor de unieke mogelijkheid dat papa en mama de livestream ieder op hun eigen iPhone of iPad kunnen bekijken. Dit betekent dat ouders niet langer gebonden zijn aan één toestel, en dat meerdere gebruikers toegang kunnen krijgen. Dankzij de ‘continuous audio’-functie kunt u uw baby zelfs horen wanneer uw iPhone is vergrendeld. En met de terugpraatfunctie voor ouders kunt u vanaf uw iPhone of iPad tegen uw kind praten om het te kalmeren totdat u in de kinderkamer bent aangekomen.

Omdat de omgevingscondities in de kinderkamer ook belangrijk zijn, is de In.Sight Baby Monitor voorzien van een temperatuur- en luchtvochtigheidssensor die via de app kan worden bekeken. U ontvangt een waarschuwing wanneer de temperatuur boven een door u ingestelde waarde uitkomt.

De In.Sight Baby Monitor is snel en eenvoudig te installeren. U hoeft de app alleen maar te downloaden, waarna u de draadloze monitor in slechts enkele minuten kunt installeren zonder computer of fysieke verbindingen. De app genereert een QR-code die u bij de In.Sight-camera houdt, zodat die zichzelf automatisch installeert. De veiligheid wordt gewaarborgd door een versleutelde netwerkverbinding tussen de monitor en uw iPhone of iPad, zodat de beelden van uw baby alleen kunnen worden bekeken door uzelf en door degenen die u kiest.

De In.Sight Baby Monitor is verkrijgbaar vanaf april en heeft een adviesprijs van € 169,99.

In.Sight Baby Monitor

Offer van der Heijde
Lifestyle Entertainment
Tel: 06-13.71.46.29.
Offer.van.der.heijde@philips.com

Koninklijke Philips Electronics N.V. (NYSE: PHG, AEX: PHI) is een veelzijdige onderneming die actief is op het gebied van gezondheidszorg en welzijn. De onderneming is gericht op verbetering van de kwaliteit van leven van mensen door middel van zinvolle innovaties op het terrein van gezondheidszorg, lifestyle en verlichting. Met het hoofdkantoor gevestigd in Nederland, heeft Philips – met in 2012 een omzet van EUR 24.8 miljard – wereldwijd circa 118.000 werknemers in dienst, met verkoop- en servicepunten verspreid over meer dan 100 landen. De onderneming heeft leiderschapsposities op het gebied van cardiale zorg, acute zorg en thuiszorg, energiezuinige verlichtingsoplossingen en nieuwe verlichtingstoepassingen, alsmede op het gebied van scheerapparaten en haartrimmers, home & portable entertainment en mondverzorgingsproducten. Meer nieuws over Philips vindt u op www.philips.nl/nieuwscentrum.