Philips stelt voor bedrijfsnaam te wijzigen in Koninklijke Philips N.V. (Royal Philips)

februari 25, 2013

Amsterdam – Koninklijke Philips Electronics N.V. (NYSE: PHG, AEX: PHIA) heeft vandaag bekendgemaakt dat de onderneming een voorstel wil indienen bij de algemene vergadering van aandeelhouders, die op 3 mei 2013 zal plaatsvinden, om de statuten van de onderneming te wijzigen in verband met een wijziging van de bedrijfsnaam in Koninklijke Philips N.V. (Royal Philips).

“Philips is een breed opererend technologiebedrijf dat zich richt op zinvolle innovaties op het gebied van gezondheidszorg, energiezuinige verlichting en gezondheid en welzijn van consumenten”, aldus Frans van Houten, bestuursvoorzitter van Philips. “Onze innovatieve producten, systemen en diensten dragen voor miljarden mensen bij aan een beter leven. Wij zijn ervan overtuigd dat een wijziging van onze bedrijfsnaam naar Koninklijke Philips N.V. / Royal Philips ons een uitstekende uitgangspositie zal verschaffen in ons streven om de wereld gezonder en duurzamer te maken.”

Philips zal tevens aan de algemene vergadering van aandeelhouders voorstellen om Christine Poon, James Schiro en Jeroen van der Veer te herbenoemen als leden van de raad van commissarissen. Philips zal daarnaast een voorstel indienen tot wijziging van de langetermijnbonusregeling van zijn leidinggevenden.

Het vandaag gepubliceerde Jaaroverzicht 2012 bevat verdere informatie over de samenstelling van de raad van commissarissen en de resultaten van Philips over het gehele jaar 2012. Deze resultaten werden voor het eerst bekendgemaakt op 29 januari 2013.

De algemene vergadering van aandeelhouders vindt dit jaar plaats in Hotel Okura Amsterdam op vrijdag 3 mei 2013 vanaf 14.00 uur MET.

Klik hier voor de agenda van de AvA, een toelichting en alle overige documenten die op de AvA betrekking hebben.

Steve Klink
Philips Corporate Communications
E-mail: steve.klink@philips.com

koninklijke Philips Electronics N.V. (NYSE: PHG, AEX: PHIA) is een veelzijdige onderneming die actief is op het gebied van gezondheidszorg en welzijn. De onderneming is gericht op verbetering van de kwaliteit van leven van mensen door middel van zinvolle innovaties op het terrein van gezondheidszorg, lifestyle en verlichting. Met het hoofdkantoor gevestigd in Nederland, heeft Philips – met in 2012 een omzet van EUR 24.8 miljard – wereldwijd circa 118.000 werknemers in dienst, met verkoop- en servicepunten verspreid over meer dan 100 landen. De onderneming heeft leiderschapsposities op het gebied van cardiale zorg, acute zorg en thuiszorg, energiezuinige verlichtingsoplossingen en nieuwe verlichtingstoepassingen, alsmede op het gebied van scheerapparaten en haartrimmers, home & portable entertainment en mondverzorgingsproducten. Meer nieuws over Philips vindt u op www.philips.nl/nieuwscentrum.