Opening Philips museum 5 april aanstaande

februari 21, 2013

Eindhoven- Het nieuwe Philips museum wordt officieel geopend op vrijdag 5 april aanstaande. Vanaf 6 april gaat het Philips museum open voor het publiek. Het Philips museum is gevestigd op de historische locatie in het centrum van Eindhoven waar Philips in 1891 de eerste gloeilamp heeft geproduceerd.

Het Philips museum vertelt het verhaal over zinvolle innovatie en ambitieus ondernemerschap van het bedrijf waarbij het verbeteren van het leven van mensen altijd centraal staat. Philips heeft dit museum gerealiseerd omdat wij trots zijn op de geschiedenis van onze onderneming en het biedt inspiratie voor de toekomst van ons bedrijf. Het museum laat de bezoeker de opkomst en ontwikkeling van het wereldconcern beleven en geeft een blik op nieuwe innovaties en ontwikkelingen.

Philips Museum

Eric Drent
Senior Communicatiemanager/Woordvoerder Philips Nederland
Tel: +31 (0)6 5190 5718
Email: eric.drent@philips.com

koninklijke Philips Electronics N.V. (NYSE: PHG, AEX: PHIA) is een veelzijdige onderneming die actief is op het gebied van gezondheidszorg en welzijn. De onderneming is gericht op verbetering van de kwaliteit van leven van mensen door middel van zinvolle innovaties op het terrein van gezondheidszorg, lifestyle en verlichting. Met het hoofdkantoor gevestigd in Nederland, heeft Philips – met in 2012 een omzet van EUR 24.8 miljard – wereldwijd circa 118.000 werknemers in dienst, met verkoop- en servicepunten verspreid over meer dan 100 landen. De onderneming heeft leiderschapsposities op het gebied van cardiale zorg, acute zorg en thuiszorg, energiezuinige verlichtingsoplossingen en nieuwe verlichtingstoepassingen, alsmede op het gebied van scheerapparaten en haartrimmers, home & portable entertainment en mondverzorgingsproducten. Meer nieuws over Philips vindt u op www.philips.nl/nieuwscentrum.