Philips meldt aan Autoriteit Financiële Markten dat het 5,00% van zijn eigen aandelen bezit

februari 11, 2013

Amsterdam – Koninklijke Philips Electronics N.V. (NYSE: PHG, AEX: PHIA) maakt vandaag bekend dat de onderneming aan de Autoriteit Financiële Markten (AFM) heeft gemeld dat het momenteel 5,00 procent bezit van de eigen aandelen. De deelneming van Philips bestaat uit aandelen die onder het huidige aandeleninkoopprogramma ter waarde van EUR 2 miljard zijn aangeschaft om te worden ingetrokken, en uit aandelen die worden aangehouden om te voldoen aan verplichtingen die voortvloeien uit bestaande langlopende bonus- en optieregelingen voor medewerkers.

Neem voor meer informatie contact op met:

Steve Klink
Philips Corporate Communications
Tel:   +31 61088 8824
Email: steve.klink@philips.com

koninklijke Philips Electronics N.V. (NYSE: PHG, AEX: PHIA) is een veelzijdige onderneming die actief is op het gebied van gezondheidszorg en welzijn. De onderneming is gericht op verbetering van de kwaliteit van leven van mensen door middel van zinvolle innovaties op het terrein van gezondheidszorg, lifestyle en verlichting. Met het hoofdkantoor gevestigd in Nederland, heeft Philips – met in 2012 een omzet van EUR 24.8 miljard – wereldwijd circa 118.000 werknemers in dienst, met verkoop- en servicepunten verspreid over meer dan 100 landen. De onderneming heeft leiderschapsposities op het gebied van cardiale zorg, acute zorg en thuiszorg, energiezuinige verlichtingsoplossingen en nieuwe verlichtingstoepassingen, alsmede op het gebied van scheerapparaten en haartrimmers, home & portable entertainment en mondverzorgingsproducten. Meer nieuws over Philips vindt u op www.philips.nl/nieuwscentrum.