Philips biedt patiënten betere kwaliteit van leven met de CoughAssist E70, een nieuwe, niet-invasieve oplosfsing om de luchtwegen vrij te maken

Complete oplossing ondersteunt soepele overgang van ziekenhuis naar thuisomgeving.

januari 25, 2013

Suresnes, Frankrijk – Koninklijke Philips Electronics N.V. (NYSE: PHG, AEX: PHI)  introduceert zijn nieuwste innovatieve oplossing voor het verwijderen van afscheidingen (secreties) uit de luchtwegen. De CoughAssist E70 biedt een effectief, zacht alternatief voor traditionele methoden en is bedoeld voor volwassenen en kinderen die niet goed kunnen hoesten om slijm uit de luchtwegen te verwijderen. De nieuwe CoughAssist E70 is een complete oplossing met geavanceerde behandelingsfuncties en hulpmiddelen en biedt meer vrijheid en ondersteuning, zodat artsen hun patiënten een soepele overgang van het ziekenhuis naar de thuisomgeving kunnen bieden.

Bij veel ziekten is sprake van een verhoogd infectierisico doordat de patiënt niet goed kan hoesten om slijm uit de luchtwegen te verwijderen. Onderzoek heeft aangetoond dat het gebruik van CoughAssist leidt tot een aanzienlijke daling van het aantal ziekenhuisopnames voor ademhalingscomplicaties als gevolg van neuromusculaire aandoeningen.¹ CoughAssist is een mechanisch in-exsufflatiesysteem dat secreties uit de longen verwijdert door een natuurlijke hoest te simuleren. Hiertoe wordt geleidelijk een positieve druk in de luchtwegen opgebouwd, waarna het systeem snel overgaat op negatieve druk. De lucht wordt toegediend via een masker, een mondstuk of via een eenvoudig koppelstuk op een endotracheale of tracheostomiebuis.

Philips Respironics loopt voorop bij de verbetering van het comfort en de kwaliteit van leven van patiënten met ademhalingsfalen door middel van therapeutische verbeteringen. “Samen met artsen en het hele zorgteam willen wij ons volop inzetten om patiënten betere zorg te bieden”, vertelt Erik Hollander, Global Head of Marketing bij Philips Home Healthcare Solutions. “Onze oplossingen bieden ondersteuning bij elke fase van de zorgverlening: titratie, ontslag uit het ziekenhuis, thuisbehandeling en controle. Wij bieden de technologie, hulpmiddelen en software om de behandeling in het dagelijks leven van de patiënt te integreren en om te helpen het risico op een nieuwe ziekenhuisopname te verminderen.”

De nieuwe functies van de CoughAssist E70 kunnen de verwijdering van luchtwegsecreties verbeteren door patiënten meer controle over hun behandeling te bieden. Het Cough-Trak-algoritme wekt bij elke inademing een volledige hoestreactie op. Daarnaast helpt het instelbare oscillatieniveau om slijm van de wanden van de bronchiën los te maken door vibraties op de luchtweg uit te oefenen.

Om de mobiliteit van patiënten te verbeteren, weegt het systeem minder dan 4 kg en kan het worden gebruikt met een interne uitneembare accu. Een intuïtieve gebruikersinterface met voorgeprogrammeerde behandelingsopties vereenvoudigt het instellen en in gang zetten van een behandeling. Nieuwe functies voor bewaking en gegevensbeheer maken nauwkeurige controle op afstand mogelijk (als de patiënt thuis is), zodat artsen de werkzaamheid van de behandeling kunnen beoordelen en zo nodig de instellingen kunnen wijzigen.

Deze innovaties zijn ontworpen om artsen te ondersteunen bij het optimaliseren van de behandeling en om het comfort, de mobiliteit en de therapietrouw van patiënten te verbeteren. De CoughAssist E70 is niet in de Verenigde Staten verkrijgbaar.  Voor meer informatie kunt u terecht op de website www.philips.com/coughassistE70.

¹ Onderzoek heeft uitgewezen dat behandeling met CoughAssist terugkerende luchtweginfecties vermindert.
Tzeng AC, Bach JR. ‘Prevention of Pulmonary Morbidity in Patients with Neuromuscular Disease.’ Chest 2000; 118: 1390-1396. DOI 10. 1378/chest 118.5.1390.

Voor meer informatie over dit persbericht kunt u contact opnemen met:

Joost Maltha
Woordvoerder Philips Healthcare
E-mail: joost.maltha@philips.com

Koninklijke Philips Electronics N.V. (NYSE: PHG, AEX: PHIA) is een veelzijdige onderneming die actief is op het gebied van gezondheidszorg en welzijn. De onderneming is gericht op verbetering van de kwaliteit van leven van mensen door middel van zinvolle innovaties op het terrein van gezondheidszorg, lifestyle en verlichting. Met het hoofdkantoor gevestigd in Nederland, heeft Philips – met in 2012 een omzet van EUR 24.8 miljard – wereldwijd circa 118.000 werknemers in dienst, met verkoop- en servicepunten verspreid over meer dan 100 landen. De onderneming heeft leiderschapsposities op het gebied van cardiale zorg, acute zorg en thuiszorg, energiezuinige verlichtingsoplossingen en nieuwe verlichtingstoepassingen, alsmede op het gebied van scheerapparaten en haartrimmers, home & portable entertainment en mondverzorgingsproducten. Meer nieuws over Philips vindt u op www.philips.nl/nieuwscentrum.