Philips levert ongeëvenaarde prestatie met 124 designprijzen in 2012

januari 18, 2013

Eindhoven - Koninklijke Philips Electronics N.V. (NYSE: PHG, AEX: PHI) heeft een record gevestigd door in 2012 maar liefst 124 designprijzen in de wacht te slepen. Meer dan 60 producten en projecten van de Philips-sectoren Consumer Lifestyle, Lighting en Healthcare werden door de internationaal meest invloedrijke designorganisaties bekroond met een prijs, een ongeëvenaard aantal.

"We hebben nog nooit zo veel prestigieuze designprijzen in de wacht gesleept. Beter hadden we 2012 niet kunnen besluiten", aldus Sean Carney, Chief Design Officer van Philips. "Dit is een enorme stimulans om de ingeslagen weg voort te zetten in 2013 met nog meer designgerichte innovaties."

Philips top designprijzen van 2012

Lighting

Lirio by Philips Cielo
• iF product design award 2012 • red dot product design award 2012 • FX Interior Design Award 2012

LivingColors Bloom
• iF product design award 2012 • red dot product design award 2012 • Successful Design Awards China 2012 • Design For Asia Award 2012 • Good Design 2012 • FX Interior Design Award 2012

Arcitone spot
• iF product design award 2012 • red dot product design award 2012 • Design For Asia Award 2012 • Successful Design Awards China 2012

Healthcare

Sparq mobile ultrasound
• red dot product design award 2012 • Core77 2012 • GIO Good Industrial Design award 2012 • Spark 2012

Philanthropy by Design

Fight Malnutrition project
• red dot product design award 2012 • GIO Good Industrial Design award 2012 + special award • Spark 2012 • Good Design 2012

Consumer Lifestyle

Philips Sonicare DiamondClean

Philips Sonicare AirFloss
• red dot product design award 2012 • Bronze IDEA award 2012 (in Bathrooms, Spas, Wellness) • GIO Good Industrial Design award 2012 • Spark 2012 (Best of the Best) • Good Design 2012

Avance Collection Juicer
• iF product design award 2012 • red dot product design award 2012 • Australian International Design Awards 2012

High resolution images of the top award-winning products are available here.

Voor meer informatie over dit persbericht kunt u contact opnemen met:

Ange Dunselman
Philips Design Communications
Tel: +31 (0)62032 4488 or Philips Design Tel: +31 (0)40 27 49200
Email: ange.dunselman@philips.com

Koninklijke Philips Electronics N.V. (NYSE: PHG, AEX: PHIA) is een veelzijdige onderneming die actief is op het gebied van gezondheidszorg en welzijn. De onderneming is gericht op verbetering van de kwaliteit van leven van mensen door middel van zinvolle innovaties op het terrein van gezondheidszorg, lifestyle en verlichting. Met het hoofdkantoor gevestigd in Nederland, heeft Philips – met in 2011 een omzet van EUR 22,6 miljard – wereldwijd circa 121.000  werknemers in dienst, met verkoop- en servicepunten verspreid over meer dan 100 landen. De onderneming heeft leiderschapsposities op het gebied van cardiale zorg, acute zorg en thuiszorg, energiezuinige verlichtingsoplossingen en nieuwe verlichtingstoepassingen, alsmede op het gebied van scheerapparaten en haartrimmers, home en portable entertainment en mondverzorgingsproducten. Meer nieuws over Philips vindt u op www.philips.nl/nieuwscentrum