Nieuw record: Philips sleept in 2013 39 iF Design Awards in de wacht

Lighting, Healthcare en Consumer Lifestyle alle drie onderscheiden om buitengewone ontwerpkwaliteit

december 12, 2012

Eindhoven – Koninklijke Philips Electronics N.V. (NYSE: PHG, AEX: PHI) heeft een record gevestigd door 39 prijzen van iF, een van de meest invloedrijke designwedstrijden ter wereld, in de wacht te slepen. De internationaal vermaarde jury heeft producten van alle Philips-sectoren bekroond.

Product Design kreeg prijzen voor tien stijlvolle ontwerpen van verlichtingsproducten, en van Healthcare vielen drie innovaties in de prijzen. De meeste prijzen waren voor producten van Consumer Lifestyle, waarvan zes voor verzorgingsproducten, vijf voor keukenapparatuur, twee voor textielverzorgingsoplossingen en elf voor nieuwe entertainment-producten. Philips kreeg ook twee prijzen onder de noemer 'iF Communication Design' voor de InSight-app en de OLED LivingSculptures Online Configurator. Zie het overzicht van alle bekroonde Philips-ontwerpen voor meer informatie en afbeeldingen.

“Een iF winnen geldt haast als een soort universele goedkeuring, omdat het om een van de meest prestigieuze onderscheidingen ter wereld gaat”, aldus Sean Carney, Chief Design Officer van Philips. “Met 39 awards is het wel duidelijk dat onze ontwerpteams weten hoe je te werk moet gaan om te komen tot de meest gewilde en hoogwaardige producten ter wereld.”

Klik hier om foto’s met hoge resolutie weer te geven/te downloaden.

Over de iF Awards
Het iF-keurmerk voor ontwerpkwaliteit, dat dit jaar 60 jaar bestaat, is afkomstig van een onafhankelijke organisatie en geniet internationale bekendheid, zowel in de designwereld als daarbuiten. iF Awards worden toegekend voor uitzonderlijke prestaties op het gebied van product-, communicatie- en verpakkingsontwerpen. Een internationaal gerenommeerde jury bestaande uit 49 deskundigen heeft de winnaars geselecteerd uit 4352 inschrijvingen, afkomstig van 1920 deelnemers uit 51 landen. Op 22 februari 2013 vindt in München de uitreiking plaats, waarbij de 75 iF Gold-winnaars bekend zullen worden gemaakt. Kijk voor meer informatie op www.ifdesign.de

Voor nadere persinformatie kunt u contact opnemen met:

Ange Dunselman
Philips Design Communications
Tel: +31 (0)62032 4488  or Philips Design Tel: +31 (0)40 27 49200
E-mail: ange.dunselman@philips.com

Koninklijke Philips Electronics N.V. (NYSE: PHG, AEX: PHIA) is een veelzijdige onderneming die actief is op het gebied van gezondheidszorg en welzijn. De onderneming is gericht op verbetering van de kwaliteit van leven van mensen door middel van zinvolle innovaties op het terrein van gezondheidszorg, lifestyle en verlichting. Met het hoofdkantoor gevestigd in Nederland, heeft Philips – met in 2011 een omzet van EUR 22,6 miljard – wereldwijd circa 121.000  werknemers in dienst, met verkoop- en servicepunten verspreid over meer dan 100 landen. De onderneming is marktleider op het gebied van cardiale zorg, acute zorg en thuiszorg, energiezuinige verlichtingsoplossingen en nieuwe verlichtingstoepassingen, alsmede op het gebied van scheerapparaten en haartrimmers, home en portable entertainment en mondverzorgingsproducten. Meer nieuws over Philips vindt u op www.philips.nl/nieuwscentrum